مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

بازسازی آپارتمان‌های کوچک؛ ۷ مرحله برای داشتن خانه‌ای مدرن و زیبا

بازسازی و ایجاد تغییرات اساسی در آپارتمان های کوچک

به‌روز بودن و جذابیت محل زندگی دغدغه بسیاری از افرادی است که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند. این افراد، برای داشتن یک آپارتمان جذاب دست به بازسازی محل زندگی خود می‌زنند. باید بدانید که بازسازی ساختمان و ایجاد تغییرات در یک آپارتمان کوچک مراحل و اصولی دارد که افراد قبل از اقدام بازسازی باید با آن‌ها آشنایی داشته باشند. همچنین قبل از شروع بازسازی باید اقداماتی انجام شده و هزینه‌های این فرایند ارزیابی شوند. از همین رو اگر قصد بازسازی آپارتمان خود را دارید تا آپارتمان خود را مدرن تر و زیباتر کنید باید به تمام جوانب آن توجه کنید. با گروه معماری رینو همراه باشید تا به بررسی اصول و مراحل بازسازی آپارتمان های کوچک بپردازیم.

 

بازسازی آپارتمان های کوچک

 

 

اقدامات اولیه برای بازسازی آپارتمان های کوچک

بازسازی آپارتمان های کوچک، مخصوصا در بخش دکوراسیون داخلی، می‌تواند حال و هوای آن‌ها را به شکل چشمگیر و جذابی تغییر دهد. استفاده از رنگ‌های شاد برای دیوارها، پارکت برای کف‌پوش و انتخاب مبلمان متناسب با کف‌پوش و دیوار جدید از جمله اقدامات مهم در بازسازی هستند. اما قبل از انجام این اقدامات باید اصول دکوراسیون داخلی را بشناسید. همچنین لازم است نکاتی را درباره دکوراسیون داخلی برای بازسازی آپارتمان های کوچک در نظر بگیرید.

از جمله نکات مهم مرتبط با دکوراسیون داخلی خانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب فضای مورد نظر برای بازسازی
  • ارزیابی هزینه‌های لازم برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی
  • کاربرد فضای انتخابی برای بازسازی
  • انتخاب سبک دکوراسیون برای فضای مورد نظر در آپارتمان
  • میزان اهمیت نوع طراحی دکوراسیون برای ساکنین خانه
  • انتخاب متریال و مصالح مورد نیاز برای طرح دکوراسیون مشخص شده
  • نوع چیدمان وسایل و لوازم خانگی در دکوراسیون جدید

پس از بررسی این نکات و انجام اقدامات لازم، باید فضاهای آپارتمان را برای انجام عملیات بازسازی اولویت‌بندی کنید. به این ترتیب می‌توانید برای هر فضا در خانه به صورت جداگانه هزینه کرده تا مدیریت هزینه‌ها برای شما آسان شود. حالت استاندارد اولویت‌بندی فضاهای آپارتمان به این صورت است که ابتدا باید آشپزخانه را بازسازی کنید. پس از آشپزخانه ، نوبت به سرویس بهداشتی می‌رسد؛ بعد از آن می‌توانید به سراغ بخش پذیرایی خانه بروید. اتاق‌ها باید آخرین فضا برای بازسازی در نظر گرفته شوند؛ چرا که کمتر در دید مهمانان هستند.

ارزیابی هزینه‌های نوسازی آپارتمان

بیشتر وب‌سایت‌ها میزان هزینه بازسازی آپارتمان های کوچک را بر اساس متر مربع نوشته و همچنین برای این هزینه، میزان حداقل و حداکثر تعیین کرده‌اند. البته این میزان هزینه‌ها بسیار کلی هستند و عوامل مختلفی در تعیین آن تاثیر دارند. به طور کلی هر یک از بخش‌های آپارتمان، دارای میزان هزینه متفاوتی برای بازسازی است.

 

دکوراسیون آپارتمان کوچک

 

به طور کلی هزینه بازسازی آپارتمان های کوچک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خرید کف‌پوش جدید و تغییر کف‌پوش قدیمی
  • خرید کاغذ دیواری و رنگ برای دیوار و تغییر پوشش دیوار
  • ایجاد سقف کاذب و نورپردازی
  • طراحی کمد دیواری و قفسه و تغییر کابینت‌ها
  • تعویض شیرآلات، سینک و روشویی
  • تعویض درب‌ها و پنجره‌ها
  • تاسیسات داخلی آپارتمان

عوامل موثر بر میزان هزینه بازسازی آپارتمان های کوچک

خرید متریال و مصالح مورد نیاز برای بازسازی آپارتمان های کوچک نیاز به برنامه‌ریزی دارد. چرا که شما ابتدا باید نوع متریال مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس مقدار مصالح مورد نیاز را ارزیابی کرده و سپس به خرید متریال و مصالح مورد نظر بپردازید. به غیر از متریال، شما به برخی از وسایل مانند شیرآلات جدید و یراق‌آلات مورد نیاز برای وسایل و لوازم خانگی جدید نیاز دارید. از سوی دیگر نوع درب و پنجره مورد نظر خود را باید انتخاب کنید. میزان هزینه برای بازسازی آپارتمان به نوع متریال و مصالح، برند شیرآلات و یراق‌آلات، همچنین مقدار مصالح و وسایل مورد نیاز برای بازسازی بستگی دارد.

برای اطلاع از قیمت بازسازی خانه در سال 1402 این مقاله را مطالعه کنید.

اصول بازسازی و ایجاد تغییرات در دکوراسیون داخلی آپارتمان

اگر با اصول بازسازی آپارتمان های کوچک آشنایی داشته باشید، می‌توانید از تمام فضاهای موجود در خانه استفاده بهینه کنید. یکی از مهم‌ترین اصول طراحی داخلی استفاده حداکثری از نور به شمار می‌رود. تا جایی که امکان دارد، بهتر است از نور طبیعی بهره بگیرید. از همین رو باید از پرده‌هایی استفاده کنید که جلوی ورود نور به خانه را نگیرند. همچنین می‌توانید نورپردازی چندلایه در خانه به کار ببرید؛ به این معنی که دیگر لازم نیست از لوستر‌های بزرگ قدیمی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید لوسترهای مدرن و ساده، لامپ هالوژن و نورهای مخفی را در آپارتمان قرار دهید.

 

دکوراسیون با چوب

 

 

یکی دیگر از اصول طراحی دکوراسیون ، رعایت تعادل در چیدمان وسایل در خانه است. به عنوان مثال استفاده از مبل‌ها دارای پایه بلند باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه می‌شود. همچنین استفاده از میزهای جلو مبلی شفاف در این زمینه مفید خواهد بود. بهتر است کمتر از وسایل دکوری استفاده کنید تا فضای خانه شلوغ نشود. جالب است بدانید نوع نورپردازی ، ایجاد فضاهای عمودی، نوع مبلمان، سایز پنجره‌ها و ارتفاع درب‌ها، عواملی هستند که در بلندتر نشان دادن سقف تاثیر دارند.

اقداماتی برای استفاده بهینه از فضاها در آپارتمان‌های کوچک

به دلیل اینکه آپارتمان‌های کوچک فضای کمی برای مانور دارند، بهتر است با انجام برخی اقدامات از همه فضاها استفاده بهینه داشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید در صورت داشتن میز غذاخوری در پذیرایی یا آشپزخانه، به جای دو تا از صندلی‌ها، یک نیمکت قرار دهید. به این ترتیب فضای خانه و طراحی داخلی مدرن‌ تر به نظر رسیده و هزینه کمتری برای شما دارد.

یک راه دیگر برای بهره‌گیری از فضاها در هنگام بازسازی آپارتمان های کوچک استفاده از وسایل چندمنظوره است. به این معنی که شما می‌توانید در آشپزخانه یک کانتر یا جزیره آشپزخانه قرار داده و به عنوان میز نهارخوری استفاده کنید. همچنین این امکان را دارید که وسایلی مانند مبل تخت خواب شو و میز دیواری تهیه کرده و در خانه قرار دهید. به خاطر داشته باشید که هر چه کمتر از اکسسوری‌های مختلف در خانه استفاده کنید، فضای بیشتری برای مانور خواهید داشت.

 

اپارتمان کوچک مدرن

 

چطور با کمترین هزینه، آپارتمان کوچک خود را بزرگ‌تر کنید؟

بازسازی آپارتمان کوچک، چالش‌های خاص خود را دارد. به دلیل محدودیت فضا، باید به نکات بیشتری توجه کرد تا نتیجه نهایی رضایت‌بخش باشد. در ادامه برخی از این مشکلات و راه‌حل‌های مواجهه با آن‌ها ذکر شده است:

کمبود فضا: یکی از بزرگترین چالش‌های بازسازی آپارتمان کوچک، کمبود فضا است. این آپارتمان باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که با کمترین فضای ممکن، بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

هزینه بالا به نسبت مساحت آپارتمان: هزینه بازسازی آپارتمان کوچک، به دلیل استفاده از مصالح و تجهیزات کمتر، به طور کلی کمتر از بازسازی آپارتمان بزرگ است. با این حال، باید توجه داشت که بازسازی آپارتمان کوچک، به دلیل نیاز به مهارت و دقت بیشتر، هزینه‌های بالاتری را برای نیروی انسانی در بر دارد.

زمان‌بر بودن: در صورتی که تیمی غیر حرفه‌ای بازسازی آپارتمان کوچک شما را در دست بگیرد، به دلیل محدودیت فضای کاری، این پروژه زمانبرتر از بازسازی آپارتمان بزرگ خواهد بود. همچنین، ممکن است به دلیل نیاز به تخریب و ساخت‌وساز مجدد، بخشی از وسایل و لوازم منزل در طول مدت بازسازی، قابل استفاده نباشند.

برای رفع این چالش‌ها، باید از متخصصان باتجربه و ماهر کمک گرفت. یک گروه طراحی و بازسازی ماهر می‌تواند با استفاده از خلاقیت و نوآوری در طراحی، فضای کوچک آپارتمان را بهینه‌سازی کند و از حداکثر ظرفیت آن استفاده کند. همچنین این گروه در اجرای پروژه می‌تواند بازسازی را با سرعت و کیفیت بالاتری انجام دهد.

در ادامه چند نکته که برای بازسازی آپارتمان کوچک بایستی دقت نمود، آورده شده است:

  • قبل از شروع بازسازی، بودجه خود را تعیین کنید.
  • طراح داخلی خوب و ماهر را استخدام کنید.
  • از مصالح و تجهیزاتی استفاده کنید که فضای کمی اشغال می‌کنند.
  • از رنگ‌های روشن و نورپردازی مناسب برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای آپارتمان استفاده کنید.
  • از مبلمان و وسایل جمع‌وجور و کاربردی استفاده کنید.

با رعایت این نکات، می‌توانید بازسازی آپارتمان کوچک خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و از فضای کوچک خود نهایت بهره را ببرید.

بازسازی آپارتمان

 

با بازسازی آپارتمان خود، خانه‌ای مدرن و رویایی داشته باشید

بازسازی آپارتمان های کوچک به نظر و سلیقه افرادی ساکن در این آپارتمان‌ها بستگی دارد. متریال‌های متفاوتی برای بازسازی مانند چوب، ام‌دی‌اف، سنگ و انواع فلزات موجود هستند که برای خرید هر یک از آن‌ها باید به میزان متفاوتی هزینه کنید. همچنین برای بازسازی آپارتمان خود ابتدا باید دکوراسیون مورد علاقه خود را متناسب با فضای در دسترس انتخاب کنید. سپس متریال مورد نظر را با توجه به بودجه خود تهیه کرده و در دکوراسیون طراحی شده به کار ببرید. فراموش نکنید که با انجام اقدامات ارائه شده در این مطلب از شلوغی زیاد در خانه جلوگیری کرده و استفاده‌ای بهینه از فضاها خواهید داشت.

۵
از ۵
۱۴ مشارکت کننده
حسین باقری گفت:
خیلی مقاله کامل و مفیدی بود، راجع به آپارتمان‌های بزرگ‌تر هم بذارید. مرسی.
    مدیریت گفت:
    ممنون از توجهتون. حتما در مقاله های جدیدتر به این مورد هم میپردازیم.

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.