مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

انواع کابینت آشپزخانه (معرفی 9 سبک کابینت برای داشتن آشپزخانه ایده‌آل)

انواع کابینت آشپزخانه

یکی از مهمترین بخش‌های آشپزخانه که تاثیر به‌سزایی در دکوراسیون و ظاهر آن دارد، کابینت‌ها هستند. طراحی و همچنین دیزاین کابینت‌ها به طور کلی به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود؛ اما آیا انواع کابینت آشپزخانه فقط به همین دو مورد خلاصه شده است؟ قطعا خیر! در حال حاضر انواع مختلفی از مدل‌های کابینت آشپزخانه در بازار وجود دارد که می‌تواند محیط آشپزخانه ما را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. به همین خاطر ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این مدل‌ها بپردازیم. با گروه معماری رینو همراه باشید.
 

انوتع کابینت اشپزخانه

 

معرفی انواع کابینت آشپزخانه

بدون معطلی در همین ابتدا به سراغ معرفی انواع کابینت آشپزخانه، مدل‌هایی که قرار است شما را به وجد بیاورند، می‌رویم.

کابینت آشپزخانه، مدل MDF مات

یکی از قدیمی‌ترین و همچنین در عین حال ماندگارترین مدل کابینت‌های آشپزخانه، کابینت‌های MDF مات هستند. جنس کابینت‌های MDF مات از کامپوزیت بوده و اگر روکش مات آن‌ها به درستی انتخاب شده باشد، می‌تواند طول عمر بالایی را از آن خود کنند. رنگ بندی این دسته از کابینت‌ها دارای تنوع بسیاری بوده و از آنجایی که قیمت مناسبی را از آن خود کرده‌اند، برای دسته افرادی که بودجه محدودی برای خرید کابینت آشپزخانه دارند، گزینه عالی ای هستند. خصوصیات بارز این دسته از کابینت‌ها نیز، بازتاب غیر شفاف نور به دلیل روکش مات آن‌ها است.

 

کابینت mdf

 

کابینت آشپزخانه، مدل هایگلاس

یکی از انواع کابینت آشپزخانه که تا به امروز نیز طرفداران بسیاری را با خود به همراه داشته است، کابینت‌های هایگلاس می‌باشند که رنگ سفید و قهوه‌ای آن نسبت به سایر رنگ‌های دیگر، پرطرفدارتر هستند. اولین و همچنین بارزترین خصوصیاتی که این دسته از کابینت‌ها به خود اختصاص داده‌اند، براقیتی است که با خود به همراه دارند. البته در نظر داشته باشید که مدل‌های مات این مدل کابینت نیز در بازار موجود بوده، اما بسیاری از افراد کابینت‌های هایگلاس را به براق بودن آن‌ها می‌شناسند. این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر وقت کافی برای تمیز کردن آشپزخانه را ندارید، مدل براق اصلا نمی‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد؛ زیرا همین براقیت می‌تواند برای شما مشکل ساز شده و حتی کوچکترین لکه‌ها را نیز نشان دهد.
 

کابینت هایگلاس

 

 کابینت آشپزخانه، مدل چوبی مدرن

این دسنه از کابینت‌ها یکی از انواع کابینت‌هایی هستند که می‌تواند احساس لوکس بودن و همچنین لاکچری بودن را در آشپزخانه شما زنده کنند. از آنجایی که چوب به طور کلی نماد طراوت و زنده بودن است، در کنار تراش‌ها و همچنین حکاکی‌هایی که روی آن انجام می‌شود، می‌تواند بهترین گزینه برای شما عزیزان باشد. در نظر داشته باشید که کابینت‌های آشپزخانه مدل چوبی در سبک‌های دیگر مانند کلاسیک، مدرن کلاسیک و تلفیقی نیز تولید می‌شوند.
 

کابینت جوبی مدرن

 

انواع کابینت آشپزخانه کلاسیک

یکی از انواع کابینت‌ها که حس شاهنشینی در خانه‌تان را به شما می‌دهند، انواع کابینت‌های مدل کلاسیک است. این دسته از کابینت‌ها دارای انواع منبت کاری‌های بی‌نظیر مانند گل‌های برجسته یا انواع ستون‌ها بوده که چهره‌ای بی نقص را به آشپزخانه شما می‌بخشد. می‌توانید در انواع رنگ‌های مختلف این دسته از کابینت‌ها را برای خود به همراه داشته باشید.
 

کابینت کلاسیک

 

انواع کابینت آشپزخانه ممبران یا وکیوم

یکی از محبوب‌ترین کابینت‌های موجود در بازار که با سلایق امروزی همسو تر از سایر مدل‌ها می‌باشد، کابینت‌های ممبران یا وکیوم هستند. این دسته از کابینت‌ها با استفاده از ام دی اف های خام فشرده ساخته می‌شوند. به همین دلیل می‌توان گفت که این مدل از کابینت‌ها نیز مانند مدل ام دی اف مات، طول عمر بسیار بالایی را برای خود به همراه دارند. اگر بخواهیم به دیگر مزایای استفاده از کابینت‌های ممبران اشاره کنیم، می‌توانیم ضد آب بودن آن را معرفی کنیم. البته در نظر داشته باشید که اگر حرارت به صورت مستقیم به این دسته از کابینت‌ها وارد شود، روکش آن از بدنه جدا شده و خرابی به بار می‌آورد.

 

کابینت ممبران

 

کابینت آشپزخانه، مدل چوب طبیعی

همان حس و حالی که از انواع کابینت آشپزخانه چوب مدرن می‌گیرید را می توانید از چوب طبیعی دریافت کنید، با این تفاوت که خبری از مدرنیته در این دسته از کابینت‌ها نبوده و همه چیز به شکل اصیل خود ارائه می‌شود. اگر از این دسته از کابینت‌ها در آشپزخانه خود استفاده می‌کنید، می‌بایست به استفاده از انواع کمدها، ستون‌های زمینی، نیمه کمدها و سر ستون‌های منبت کاری شده نیز بپردازید تا به طور کامل دکوراسیون چوب طبیعی را بر روی کابینت‌های خود پیاده سازی کنید.

 

کابینت چوبی

 

کابینت آشپزخانه مدل روکش چوب

گاهی اوقات ما بودجه محدودی برای خرید کابینت داریم و از طرفی دیگر، می‌خواهیم کابینتی را برای خود داشته باشیم که از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این طور مواقع می‌توانیم از کابینت‌های روکش چوب استفاده کنیم. این دسته از کابینت‌ها دارای مغز ام دی اف و روکش چوب طبیعی هستند. این روکش چوب باعث می‌شود تا تولید کنندگان بتوانند طیف رنگی گسترده‌ای را ارائه داده تا کابینت مطابق با هر سلیقه‌ای در بازار قرار گیرد.

کابینت روکش چوب

 

کابینت آشپزخانه، مدل انزو

برخی از افراد به اشتباه کابینت مدل انزو را در دسته بندی کابینت کلاسیک قرار می‌دهند. باید بدانید که کابینت مدل انزو تفاوت‌های بسیاری با کابینت کلاسیک دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا ما آن را در دسته بندی مدرن کلاسیک قرار دهیم. این دسته از کابینت‌ها به لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به مدل ممبران دارند، با این تفاوت که درب‌های آن‌ها نازک‌تر و فاقد هر گونه طرح می‌باشد.

 

کابینت مدل انزو

 

انواع کابینت آشپزخانه رنگ پولیشی

رنگ‌های پولیشی یک ماده خمیری شکل از پایه مواد نفتی هستند. این دسته از رنگ‌ها معمولا روی درب‌های خام زده می‌شود تا جلوه‌ای جذاب و براق را ارائه دهند. کابینت‌های رنگ پولیشی نیز یکی از انواع کابینت‌های موجود در بازار هستند که طرفداران بسیاری را برای خود به همراه دارند. این دسته از کابینت‌ها قیمتی ارزان و در مقابل جلوه‌ای خاص را برای خود به همراه دارند. تمیز کردن آن‌ها نیز به راحتی انجام می‌شود؛ پس براق بودن نمی‌تواند مانعی برای خرید آن‌ها باشد.

 

کابینت رنگ پولیشی

 

چگونه کابینت مناسب آشپزخانه خود را انتخاب کنیم؟

کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون آشپزخانه هستند و نقش مهمی در زیبایی و عملکرد آشپزخانه دارند. بنابراین، انتخاب نوع کابینت برای بازسازی آشپزخانه، یک تصمیم مهم است. در اینجا چند نکته برای انتخاب نوع کابینت مناسب آشپزخانه شما آورده شده است:

1- سبک آشپزخانه را در نظر بگیرید. کابینت‌ها باید با سبک آشپزخانه مطابقت داشته باشند. اگر آشپزخانه شما سبک مدرن دارد، کابینت‌های مدرن انتخاب مناسبی هستند. اگر آشپزخانه شما سبک کلاسیک دارد، کابینت‌های کلاسیک انتخاب مناسبی هستند.

2- بودجه خود را در نظر بگیرید. کابینت‌های آشپزخانه از نظر قیمت دارای طیف گسترده‌ای هستند. بنابراین، مهم است که بودجه خود را در نظر بگیرید و کابینت‌هایی را انتخاب کنید که مناسب بودجه شما باشند.

3- عمر و مقاومت کابینت‌ها را در نظر بگیرید. کابینت‌ها باید از مواد مقاوم ساخته شده باشند تا بتوانند در برابر استفاده روزانه مقاوم باشند.

4- عملکرد کابینت‌ها را در نظر بگیرید. کابینت‌ها باید فضای کافی برای ذخیره‌سازی وسایل آشپزخانه شما داشته باشند. همچنین، کابینت‌ها باید دارای ویژگی‌های کاربردی مانند کشوهای جادار و طبقات قابل تنظیم و ... باشند.

 

سخن پایانی

با توجه به نکاتی که در در این مطلب در اختیار شما قرار دادیم، می‌توانیم به این نتیجه دست پیدا کنیم که انواع کابینت آشپزخانه با توجه به نوع چوب به کار رفته در آن، قیمت متفاوتی داشته که افراد می‌بایست با توجه به بودجه خود، بهترین کابینت را انتخاب کنند. از سویی دیگر، انواع کابینت‌ها با روکش براق برای دسته خانم‌هایی که وقت کافی برای نظافت کابینت‌ها ندارند، نمی‌توانند گزینه خوبی باشند؛ البته این موضوع در رابطه با کابینت‌های پولیشی صدق نمی‌کند؛ زیرا همان طور که اشاره کردیم این دسته از کابینت‌ها با وجود این که روکش براق دارند، اما مانند مدل هایگلاس لکه‌ها را نشان نمی‌دهند.

برای مشاوره رایگان جهت انتخاب و اجرای انواع کابینت می‌توانید با گروه معماری رینو در ارتباط باشید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.