مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

بازسازی حمام؛ حمام مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

حمام مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه ترفندهای متعددی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل به وجود آمده که ضمن ایجاد فضایی زیبا، کارایی قسمت‌های مختلف منزل را  نیز افزایش می‌دهند‌. سرویس بهداشتی به ویژه حمام نیز از این قاعده مستثنا نبوده و می‌توان به کمک جدیدترین و شیک‌ترین ایده‌ها آن را طراحی و دیزاین کرد‌‌. به طور مثال در سبک‌های جدید طراحی حمام‌ مدرن، می‌توان آنها را تبدیل به یک اسپای شخصی کرده و فضای کاربردی و ایده‌آلی را به وجود آورد. در این مقاله قصد داریم در خصوص بازسازی حمام و ترفندهایی که می‌تواند آن را تبدیل به یک حمام مدرن و ایده‌آل کند، توضیحاتی را خدمت شما ارائه نماییم.

 

حمام مدرن

 

اجرای حمام مدرن در خانه‌های قدیمی

همه ما عاشق طراحی‌ حمام‌های جدید هستیم و دوست داریم که از مدرن‌ترین وسایل و طراحی‌ها در دکوراسیون حمام منزل استفاده کنیم. اما سوالی که برخی از افراد دارند این است که می‌توان در خانه‌های قدیمی از طرح‌های جدید دکوراسیون حمام استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که امروزه طرح‌های بازسازی حمام که توسط افراد متخصص در دکوراسیون منزل اجرا می‌شوند، این امکان را فراهم کرده که بتوان حمام‌های قدیمی را نیز شبیه به یک حمام مدرن طراحی کرده و از فضای زیبای آن لذت برد. در واقع با اضافه کردن برخی از فاکتورها و نکات، در بازسازی حمام و طراحی داخلی آن، می‌توان حمام‌های قدیمی را به یک حمام مدرن با امکانات ویژه تبدیل نمود.

لازم به ذکر است که هزینه طراحی و بازسازی حما‌م‌ به سبک مدرن به عوامل مختلفی مثل مساحت پروژه، نوع طراحی، کیفیت کار طراحی، هزینه‌های تیم اجرایی،کیفیت متریال‌های استفاده شده و غیره بستگی دارد و برای اطلاع از برآورد اولیه هزینه بازسازی حمام خانه خود می‌توانید از طریق فرم مشاوره رایگان گروه معماری رینو استفاده کنید.

 

ویژگی‌های کلیدی طراحی و بازسازی حمام‌ مدرن

در طراحی حمام‌ مدرن از رنگ‌های خنثی، خطوط تمیز و حداقل تزئینات استفاده می‌کنند. همچنین نور طبیعی که در این طراحی به کار می‌برند، باعث یکپارچگی فضای حمام و بهبود کاربری آن می‌شود. لازم به ذکر است که کیفیت بالای متریال‌های به کار رفته، یکی از اصول اصلی و ویژگی‌های کاربردی حمام‌ مدرن به حساب می‌آید. وجود آپشن‌های پیشرفته مانند جکوزی، وان حمام، حتی سیستم نورپردازی و سیستم صوتی از دیگر مشخصات آنها به شمار می‌آیند. همچنین امروزه در اکثر حمام‌ها از شیرآلات توکار، کابین دوش و آینه‌های بلند قدی، برای ایجاد زیبایی بصری و انعکاس نور استفاده می‌کنند‌.

بازسازی حمام با طراحی باز و چشم نواز، استفاده از سیستم گرمایشی مدرن، وجود سیستم خوشبو کننده در فضای حمام و به کار بردن تجهیزات کنترل مصرف آب مانند شیرآلات برندهای مطرح نمونه‌هایی دیگر از ویژگی‌های حمام‌های ترند به حساب می‌آیند. پس از آشنایی با ویژگی‌هایی که حمام‌های مدرن و ترند دارند، در ادامه مطلب به بررسی برخی از راهکارهای اجرای آنها و بازسازی حمام‌ها می‌پردازیم.

 

از بین بردن خطوط برای بازسازی حمام

امروزه برای طراحی و بازسازی حمام و زیباتر شدن محیط داخل آن، فضای داخلی حمام را با کمترین درز و حاشیه‌ طراحی می‌کنند. برای این کار می‌توان سرامیک یا هر متریال دیگر را بدون بند یا با حداقل بند اجرا کرد. همچنین می‌توان شیرآلات، دوش را توکار نموده و از توالت فرنگی وال هنگ استفاده کرد و فضای زیباتری را در آن به وجود آورد.

استفاده از وان

در صورتی‌که حمام فضای مناسبی داشته باشد می‌توان از یک وان حمام مستقل استفاده کرد. البته امروزه مدل‌های مختلفی وان با قابلیت‌های متفاوت وجود دارند که باید متناسب با فضای حمام آنها را انتخاب کرد. همچنین باید در خصوص قیمت وان و اجرای آن در حمام به حداقل مبلغ 30 میلیون تومان اشاره کرد که بر اساس ابعاد و شکل هندسی و ویژگی‌های آن این قیمت متفاوت خواهد بود.

 

وان مدرن

 

استفاده از شیرآلات مدرن برای بازسازی حمام

استفاده از جدیدترین شیرآلات، نقش مهمی در طراحی و بازسازی حمام ایفا می‌کند. باید بدانید در حال حاضر مدل‌های مختلفی از شیرآلات مخصوص حمام طراحی شده‌اند که هر کدام فضای بی‌نظیری را در حمام به وجود می‌آورند. به طور مثال دوش بارانی یا دوش پیانویی از جدیدترین ست‌ها و زیباترین انواع دوش‌های موجود در بازار هستند که برای بازسازی حمام‌ مدرن به کار می‌روند. همچنین در برخی از طراحی‌ها از چراغ‌های ال‌ای‌دی در طراحی فضای دوش استفاده شده که باعث زیبایی هرچه بیشتر محیط داخلی حمام‌ مدرن بعد از بازسازی حمام می‌شود.

علاوه بر آن متریال به کار رفته در طراحی و تولید شیرآلات جدید نیز نقش مهمی در ظاهر آنها ایفا می‌کنند. به عنوان نمونه می‌توان به جنس نیکل با رنگ مشکی مات اشاره نمود که یکی از پرطرفدارترین متریال‌ها در تولید شیرآلات مدرن به حساب می‌آید. در واقع استفاده از شیرآلات مدرن با شیوه‌های خاص نصب از المان‌های مهم طراحی حمام‌ مدرن هستند.

 لازم به ذکر است که شیرآلات حمام سبک‌ها و مدل‌های مختلفی دارند و قیمت آنها نیز متناسب با نوع متریال به کار رفته در ساخت، کیفیت و اعتبار برند سازنده تفاوت دارد. علاوه بر آن توکار بودن شیر نیز بر افزایش قیمت آن تاثیر دارد. اما به طور کلی قیمت هر قطعه حداقل 5 میلیون تومان خواهد بود.

 

شیرالات مدرن

 

استفاده از باکس‌های مختلف

در فضای داخلی حمام می‌توان از باکس‌های مختلف و طاقچه‌های گوناگون استفاده کرد و لوازم مورد نیاز را در ارتفاع قرار داد. این مسئله در حمام‌های کوچک برای گذاشتن وسایل و نگهداری از آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است و باعث مرتب‌‌تر شدن فضای داخل حمام می‌شود. علاوه بر نگهداری وسایل بهداشتی داخل حمام می‌توان داخل این باکس‌ها که با متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند، لوازم تزئینی خاصی قرار داد. در خصوص قیمت باکس‌ها و هزینه اجرای آن‌ها باید بدانید که در حال حاضر مدل‌های مختلفی از این وسایل در بازار موجود هستند که می‌توان از 1-2 میلیون تومان به بالا برای خرید و نصب آنها هزینه کرد.

رنگ‌بندی داخل حمام

یکی از مهم‌ترین اصولی که در طراحی داخلی حمام باید با آن توجه کرد، رنگ بندی دکوراسیون داخلی آن است. این مسئله علاوه بر طراحی و بازسازی حمام در چیدمان سرویس بهداشتی شیک و مدرن نیز بسیار اهمیت دارد و با استفاده صحیح از ترکیب‌های رنگی، می‌توان کوچک بودن فضای داخلی حمام را به خوبی پوشش داد‌. باید بدانید که طیف‌های قهوه‌ای، خاکستری و رنگ‌های خنثی مانند سفید در طراحی سرویس‌های جدید کاربردهای بسیار زیادی دارند. همچنین معمولاً از رنگ‌های تیره در حمام‌های بزرگ و از رنگ‌های روشن و خنثی در حمام‌های کوچک استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که انتخاب پالت رنگی مناسب برای قسمت‌های مختلف حمام، استفاده از رنگ‌های مشابه و  متضاد برای ایجاد حس آرامش در فضا بسیار مهم بوده و باید به آن در طراحی فضای داخلی حمام توجه ویژه‌ای شود.

 

باکس حمام

 

استفاده از کفپوش و دیوارپوش برای بازسازی حمام

کف‌پوش‌ها و دیوارپوش‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین المان‌های طراحی و بازسازی حمام‌ مدرن محسوب می‌شوند و باید برای انتخاب آنها حساسیت بالایی داشت. دوام، کیفیت، زیبایی، هماهنگی با فضای داخلی محیط، استفاده از ترکیبات مختلف مانند سنگ و سرامیک بزرگ به جای کاشی‌های کوچک در دیوار‌ها از مهم‌ترین حسن‌های طراحی حمام‌ مدرن به حساب می‌آیند.

توجه نمایید در طراحی فضای داخلی حمام می‌توان از ترکیبات مختلفی سرامیک‌ها با طرح‌های مختلف استفاده کرد. به طور مثال می‌توان سایزهای بزرگ را برای کف حمام و سازهای کوچک را برای دیوارپوش‌ در یک دیوار به کار برد. هنگام تعیین هزینه اجرا و خرید انواع مختلف کف‌پوش یا دیوارپوش‌ها باید به نوع سرامیک، کیفیت آن، شهرت برند سازنده و مساحت پروژه توجه نمایید. اما به طور کل برای خرید و نصب آنها باید به ازای هر متر مربع مبلغی بین 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان را در نظر بگیرید.

 

استفاده از ابزار آلات خاص در طراحی و بازسازی حمام‌ مدرن

برای طراحی و بازسازی حمام مدرن باید از لوازم شیک و خاصی استفاده کرد تا ظاهری خاص را ایجاد نمود. به طور مثال می‌توان موارد زیر را در اجرای پروژه بازسازی حمام در نظر گرفت:

  1. نباید طبیعت را فراموش کنید چون که انرژی مثبت و گرمای خاصی به محیط می‌بخشد. به همین دلیل اکثر طراحان در بازسازی حمام‌ها به ویژه حمام‌های کوچک از ترکیب متریال‌ها و گیاهان طبیعی با متریال‌های ساخت بشر استفاده می‌کنند.
  2. استفاده از آینه در حمام به جای دیوار و استفاده از دیوایدرهای مختلف به جای دیوارهای گچی روش‌های دیگری برای بزرگتر نشان دادن فضا و زیباتر کردن آن محسوب می‌شوند.
  3. باید بدانید اشکال هندسی مختلف در حمام حالتی خاص و منحصر به فرد ایجاد می‌کنند. به همین دلیل اکثر طراحان در طراحی حمام‌های مدرن این المان‌ها را به کار می‌برند.
  4. نورپردازی مناسب داخل حمام، فضایی خاص و منحصر به فرد ایجاد می‌کند که در طراحی حمام باید به آن توجه ویژه‌ای شود. به طور مثال می‌توان از سقف‌های کاذب با نورپردازی خاص استفاده کرد.
  5. علاوه بر آن وجود اکسسوری‌های مختلف در حمام‌های شیک و مدرن برای تزئین دیوارها یا استفاده از گلدان‌های سبز، طراوت و شادابی خاصی به محیط حمام می‌بخشند‌.

جمع‌بندی

مطالبی که در این مقاله بیان کردیم در خصوص ایده‌های طراحی و بازسازی حمام‌ مدرن بود که امروزه مورد توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون منزل قرار دارد. نکته مهم در اجرای این طرح‌ها، انتخاب افراد متخصص در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به ویژه سرویس بهداشتی و حمام محسوب می‌شود، تا بتوانند تمامی طرح‌های بازسازی حمام را با بهترین شکل و با کمترین ممکن به اجرا درآورند. برای بازسازی حمام و سرویس‌های بهداشتی منزل خود می‌توانید از تجربه گروه معماری رینو در این زمینه استفاده کنید.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.