مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

کمد دیواری اتاق خواب؛ راهی برای استفاده بهینه از فضای اتاق

انواع طرح های جذاب کمد دیواری اتاق خواب

اگر قصد دارید تا دکوراسیونی جذاب را در فضای اتاق خواب خود ایجاد کنید، باید نیم‌نگاهی هم به کمد دیواری داشته باشید. در بسیاری از اتاق‌های خواب، کمد دیواری وجود دارد که از آن‌ می‌توان به عنوان کمد رختخواب یا کمد لباس استفاده کرد. در حال حاضر، بیش از چهار نوع کمد دیواری جذاب برای اتاق خواب ارائه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ریلی، لولایی، ترکیبی و بدون درب اشاره کرد. اگر قصد آشنایی با انواع طرح های کمد دیواری اتاق خواب و انتخاب بهترین طرح و مدل را برای اتاق خود دارید، این مطلب از سایت رینو را از دست ندهید.

 

کمد دیواری

 

چرا باید به طرح های کمد دیواری اتاق خواب توجه کنید؟

برخی از افرادی که قصد خرید کمد دیواری مخصوص اتاق خواب را دارند، بر این باور هستند که در زمان خرید این کمد، لزومی برای توجه به طرح کمد وجود ندارد و تنها کاربردی بودن کمد است که مهم می‌باشد. اما واقعیت این است که افراد با سلیقه همواره به دنبال ایجاد دیزاینی جذاب برای اتاق خواب خود هستند و می‌خواهند که کمد دیواری مخصوص اتاق خواب آن‌ها دیزاین جذابی را در عین کاربردی بودن داشته باشد.

ایجاد دکوراسیونی خاص و جذاب

یکی از مهم‌ترین دلایل برای توجه به انواع طرح های کمد دیواری اتاق خواب در زمان خرید، ایجاد دیزاینی خاص در فضای اتاق است. اگر شما هم قصد دارید تا دیزاینی جذاب را برای اتاق ایجاد کنید، می‌توانید با خرید یکی از بهترین طرح‌های کمد دیواری، مدل مناسب را برای اتاق ایجاد کنید.

 

انواع کمد دیواری

 

به دلیل ابعاد بزرگی که کمد دیواری دارد، زمانی که فردی وارد اتاق خواب می‌شود، بیشتر از هر مورد دیگری، به طرح کمد دیواری توجه می‌کند. در نتیجه، هرچقدر هم که دیزاین اتاق خواب شما جذاب باشد اما کمد دیواری اتاق خیلی خاص نباشد یا دیزاین آن با فضای اتاق همخوانی نداشته باشد، جلوه واقعی اتاق خواب به چشم نخواهد آمد.

ایجاد فضایی کاربردی

یکی دیگری از نکاتی که شما را ترغیب می‌کند تا در زمان خرید کمد دیواری برای اتاق خواب به طرح و مدل آن دقت کنید، ایجاد فضایی کاربردی است. برخی از طرح‌ها، آن‌قدر که زیبا هستند، کاربردی نیستند. اما برخی مدل‌ها در عین زیبایی، بسیار کاربردی هستند و فضای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برخی از انواع رایج طرح های کمد دیواری اتاق خواب

در حال حاضر بیش از چهار طرح کمد دیواری اتاق خواب در بازار وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ریلی، لولایی، بازشوی ترکیبی و بدون درب اشاره کرد. شما باید متناسب با نیاز خود یکی از این طرح‌ها را برای اتاق خواب خریداری کنید.

کمد دیواری‌های لولایی

ساده‌ترین نوع و طرح کمد دیواری در بازار، کمد دیواری لولایی است که تقریبا در هر خانه‌ای وجود دارد. این نوع کمدها دارای طرح‌ها و دیزاین‌های مختلفی هستند و در برخی مواقعی می‌توانند بسیار کاربردی باشند. در عین حال، نیاز به فضایی برای باز و بسته شدن دارند که باعث ایجاد فضای مرده در اتاق خواب می‌شود. در نتیجه، اگر اتاق خوابی کوچک دارید و می‌خواهید از هر سانتی‌متر فضای آن استفاده کنید، این مدل کمد دیواری‌ها گزینه مناسبی برای شما نخواهند بود.

 

طرح کمد دیواری ساده

 

کمد دیواری‌های بازشو ترکیبی

یکی از جذاب‌ترین و البته جدیدترین انواع طرح های کمد دیواری اتاق خواب، کمد دیواری‌های ترکیبی هستند که یک درب آن‌ها از نوع لولایی و دیگری از نوع ریلی است. این کمد دیواری‌ها به تازگی مد شده‌اند و می‌توانند جلوه‌ای منحصر به فرد را برای اتاق خواب شما ایجاد کند. کمد دیواری‌های ترکیبی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته و به بازار عرضه می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به طرح چوب و آینه‌ای با رنگ‌های تیره و روشن اشاره کرد. این کمدها در برخی طرح‌ها بسیار کاربردی هستند و فضای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

کمد دیواری‌هایی که درب ندارند

شاید این موضوع برای شما کمی عجیب به نظر برسد، اما در حال حاضر در بازار کمد دیواری‌هایی وجود دارند که در آن‌ها خبری از درب نیست. در نتیجه، باید لوازم و وسایلی که داخل آن‌ها قرار می‌گیرند، بهترین جلوه ممکن را داشته باشند. بدیهی است که از این کمدها نمی‌توان به عنوان کمد تخت خواب استفاده کرد. اما با طبقه‌بندی‌هایی که دارند، در یک بخش می‌توان این کمد را تبدیل به کمد لباس، دیگری آینه و حتی بخشی از کمد را به میز آرایش تبدیل کنید. این کمدها معمولا سبک طراحی مینیمال دارند و در رنگ‌های ساده اما جذاب تولید می‌شوند.

کمد دیواری‌های ریلی

کمد دیواری‌های ریلی یکی از محبوب‌ترین انواع طرح های کمد دیواری اتاق خواب هستند که روزبه‌روز تعداد علاقه‌مندان آن‌ها در حال افزایش است. اگر شما هم قصد دارید تا برای خود یک کمد دیواری جذاب را خریداری کنید که در عین کاربردی بودن، جلوه‌ای منحصر به فرد را برای اتاق به همراه داشته باشد، می‌توانید به سراغ کمد دیواری‌های ریلی بروید.

 

کمد دیواری ریلی

 

کمد دیواری‌های ریلی را می‌توانید در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلفی از جمله آینه‌دار و طرح چوب تهیه کنید. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید یک کمد دیواری جذاب را برای اتاق خریداری کنید که کاربردی باشد، یکی از درب‌های ریلی کمد دیواری را از نوع آینه‌دار انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید طرح کمد دیواری ریلی شما به‌کلی با کمدهای دیگر متفاوت باشد، می‌توانید به سراغ مدل‌های شیشه‌ای مات بروید.

آشنایی با انواع طرح های کمد دیواری اتاق خواب جهت انتخاب نوع مناسب

در حال حاضر بیش از 4 نوع کمد دیواری مخصوص اتاق خواب وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ریلی، لولایی، ترکیبی و بدون درب اشاره کرد. هرکدام از این کمدها دیزاین خاص خود را دارند و برای اتاق‌های خاصی استفاده می‌شوند که شما باید با توجه به سلیقه و نیاز خود، نوع مناسب را برای اتاق خواب مورد نظر انتخاب کنید.


برای مشاوره بازسازی و دکوراسیون داخلی میتوانید فرم مشاوره آنلاین را تکمیل کنید تا از گروه معماری رینو با شما تماس گرفته بشود.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.