مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

دکور اتاق گیمینگ؛ چگونه اتاق بازی جذاب بسازیم؟

چگونه اتاق بازی جذاب بسازیم؟

نوع دکور اتاق گیمینگ یا همان دکور اتاق بازی یکی از فاکتورهای مهمی است که در روحیه نوجوانان و جوانان گیمر تاثیر دارد و باید به آن توجه کرد. گیمرها به اتاقی جذاب، مهیج و در عین حال راحت برای بازی کردن احتیاج دارند. بنابراین نحوه طراحی، دکور ‌کردن وسایل و رنگ‌ها بسیار حائز اهمیت است. اگر به این موارد توجه نشود، اتاق گیمینگ به محیطی خسته‌کننده تبدیل می‌شود که نمی‌توان در آن بازی کرد. در این مقاله از گروه معماری رینو قصد داریم با نوع دکور اتاق بازی و فاکتورهای مهم در آن آشنا شویم.

فاکتورهای مهم درطراحی دکور اتاق گیمینگ

 

اتاق بازی

 

گیمرها روحیه‌ای سرشار از هیجان، سرعت و شادی دارند و ساعت‌های طولانی را سرگرم باز‌ی‌های دیجیتال و آنلاین هستند. بنابراین این افراد به محیطی نیاز دارند که فاکتورهای متعددی در طراحی آن رعایت شده باشد. علاوه بر رعایت اصول دکوراسیون داخلی برای این اتاق، فاکتورهای مهمی در طراحی اتاق‌ گیمینگ بایستی مورد توجه قرار گیرد که برخی از آنها در زیر آورده شده است:

  1. رنگ اتاق بازی

اولین فاکتوری که باید به آن توجه شود، رنگ اتاق گیمینگ است. اتاق بازی باید رنگی کاملاً شاد و مهیج داشته باشد به طوری که افراد با ورود به آن احساس هیجان و شادی پیدا کنند. رنگ‌های بنفش، آبی، قرمز و نارنجی رنگ‌های پر انرژی هستند که با روحیات گیمرها کاملا سازگارند. برای زیبایی بیشتر می‌توان رنگ‌های شاد را به صورت طیف رنگی استفاده کرد.

  1. نورپردازی اتاق گیمینگ

پس از رنگ اتاق بازی باید یک نورپردازی خاص برای آن در نظر گرفت. نوع نورپردازی می‌تواند یک اتاق را هیجان‌انگیز یا بالعکس کسل‌کننده جلوه دهد. نورپردازی اتاق‌ گیمینگ باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر تامین نور اتاق، جلوه زیبایی نیز به آن ببخشد. همچنین بالای میز بازی، نور به میزان کافی وجود داشته باشد تا بازی کردن را برای گیمر راحت‌تر کند. در حال حاضر برای دکور اتاق بازی از نورهای نئونی یا RGB استفاده می‌شود. این نوع نور را می‌توان برای میز بازی، قفسه‌ها و روی سقف و دیوار به کار برد. علاوه ‌بر ‌این می‌توان تم رنگی خاصی را به نورهای نئونی داد که زیبایی اتاق را افزایش دهند.

  1. طراحی دیوارهای اتاق بازی

برای طراحی دیوارهای اتاق گیمینگ می‌توان از قاب‌ها، پنل‌های نوری چند ضلعی و المان‌هایی که تداعی‌کننده بازی هستند، استفاده کرد. بهتر است هر نوع قاب یا المانی را دقیقاً به دیوار بالای میز بازی نصب کرد تا در مرکز توجه باشد و در عین حال زیبایی میز بازی را نیز دو چندان کند. با این کار هر بار که وارد اتاق می‌شوید، قاب‌های روی دیوار به خوبی جلوه‌نمایی می‌کنند.

 

تجهیزات اتاق بازی

  1. اتاق عایق صدا

گیمرها هنگام بازی سر و صدای زیادی دارند، هر چه هیجان بازی بیشتر شود، سر و صدای گیمرها نیز بالاتر می‌رود. بنابراین باید اتاق گیمینگ به گونه‌ای طراحی شود که عایق صدا باشد. در چنین شرایطی علاوه ‌بر اینکه اطرافیان کمتر اذیت می‌شوند، گیمرها نیز هنگام بازی راحت‌تر هستند و می‌توانند به راحتی هیجان خود را بروز دهند. برای عایق کردن یا آکوستیک کردن اتاق بازی می‌توان از پنل‌های مخصوصی استفاده کرد که مانع انتقال صدا هستند و در عین حال زیبایی اتاق را نیز تامین می‌کنند. برخی از این پنل‌ها یا روکش‌ها طرح‌های جذابی مانند پازل دارند که می‌توانند دیوارهای اتاق بازی را بسیار دیدنی و جذاب کنند.

  1. وسایل دکوری

وسایل دکوری زیادی وجود دارد که برای اتاق گیمینگ می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. این وسایل برای کنار میز بازی بسیار مناسب هستند. اکشن فیگورهایی که نگهدارنده دسته بازی هستند، چراغ خواب‌های طرح ایکس باکس یا پلی استیشن، مجسمه‌ها یا تندیس‌های گیمینگ، قاب‌های رومیزی نوری و سایر وسایل دکوراتیو می‌توانند میز بازی را بسیار جذاب کنند و دکور اتاق بازی را کاملاً حرفه‌ای و ویژه، جلوه دهند. این وسایل را از فروشگاه بازی می‌توان به راحتی خریداری کرد و دکور اتاق بازی را خاص‌تر کرد.

وسایل مورد نیاز برای طراحی دکور اتاق گیمینگ

پس از شناخت فاکتورهای مهم در طراحی اتاق بازی باید وسایل مورد نیاز برای بازی را تهیه کرد. این وسایل علاوه ‌بر ‌اینکه شرایط بازی را فراهم می‌کنند، تکمیل‌کننده طراحی دکور اتاق گیمینگ نیز هستند. در زیر با این وسایل بیشتر آشنا می‌شویم:

 

طراحی اتاق بازی

  1. کنسول بازی، میز و مانیتور

یکی از مهم‌ترین المان‌ها در دکور اتاق بازی یا دکور اتاق گیمینگ، کنسول بازی است. مانیتور مخصوص بازی باید بزرگ باشد تا گیمر هنگام بازی دید کاملی داشته باشد. همچنین یک کنسول خوب و مانیتور بزرگ می‌تواند جذابیت زیادی به دکور اتاق گیمینگ ببخشد. مانیتورهای با رزولوشن بالا و دیزاین خاص اتنخاب بسیار مناسبی برای اتاق‌های بازی هستند. مورد مهم دیگر میز بازی و کیبورد است. میز بازی باید ابعاد استانداردی داشته باشد و کیبورد نیز کاملاً مخصوص گیم باشد. کیبوردهای مخصوص بازی، جذابیت بصری بالایی دارند و بازی کردن را نیز آسان‌تر می‌کنند.

  1. صندلی گیمینگ

یک گیمر، ساعات طولانی روی صندلی می‌نشیند. بنابراین باید صندلی گیمینگ کاملاً ارگونومیک باشد تا به کمر و بدن آسیب نرسد. این صندلی باید کاملا نرم باشد و قسمت پشتی آن متناسب با ستون فقرات طراحی شده باشد. علاوه ‌بر ‌این رنگ آن با رنگ سایر وسایل همخوانی داشته باشد. اگر تمایل دارید در اتاق بازی از مبلمان نیز استفاده شود، بهتر است مبلمان از نوع راحتی باشد تا با طراحی دکور اتاق بازی سازگاری داشته باشد.

  1. میکروفون یا هدست

برای بازی‌های آنلاین و گروهی استفاده از هدست یا میکروفون بسیار ضروری است. بنابراین میکرون و هدست همواره باید روی میز بازی قرار داشته باشد تا در صورت نیاز بتوان به سرعت از آن استفاده کرد. در دکور اتاق گیمینگ می‌توان جایی را برای قرار دادن این نوع وسایل نیز طراحی کرد.

 

دکوراسیون اتاق گیمینگ

  1. سیستم خنک‌کننده

هنگام بازی‌های آنلاین، کامپیوترها یا کنسول‌ها به شدت گرم می‌شوند و محیط اتاق بازی را نیز گرم می‌کنند. وجود سیستم خنک‌کننده کمک می‌کند حرارت دستگاه‌ها کمتر شود و دمای اتاق نیز پایین‌تر بیاید. بنابراین باید یک سیستم خنک‌کننده مناسب برای اتاق گیمینگ تهیه کرد. علاوه ‌بر ‌این هیجان بالای بازی‌های آنلاین بر روی گیمر نیز اثر می‌گذارد و حرارت بدن او را افزایش می‌دهد. بنابراین در دکور اتاق گیمینگ توجه به نوع تهویه ضروری است تا گیمرها هنگام بازی، احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشند.  

کلام آخر در مورد دکور اتاق گیمینگ

در این مطلب با نحوه طراحی دکور اتاق بازی یا دکور اتاق گیمینگ و فاکتورهای مهم در آن آشنا شدیم. با رعایت فاکتورهای مهم در طراحی دکور اتاق بازی می‌توان جذابیت اتاق را افزایش داد و آن را به محیطی دلنشین و مهیج تبدیل کرد. تجربه شما در مورد دکور اتاق‌های گیمینگ چیست؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و در صورت نیاز به مشورت راجع به دکور اتاق بازی خود می‌توانید از فرم مشاوره رایگان گروه معماری رینو بهره ببرید تا کارشناسان ما در اولین فرصت شما را راهنمایی کنند.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.