مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

بازسازی ساختمان؛ بدون نگرانی از هزینه‌ها

نکاتی که باید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های بازسازی ساختمان بدانید

افرادی که قصد بازسازی ساختمان خود را دارند، باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای این کار داشته باشند. ابتدا لازم است دکوراسیون مورد نظر خود را طراحی کنند و با توجه به آن لیستی از مصالح و وسایل مورد نیاز را تهیه کنند. مهم‌ترین مساله برای این افراد میزان هزینه‌های بازسازی ساختمان است و اینکه چگونه می‌توانند با کم‌ترین هزینه به بهترین شکل ساختمان خود را بازسازی کنند. باید بدانید نکاتی در زمینه بازسازی ساختمان وجود دارند که در کاهش هزینه‌های این کار موثر هستند. با گروه معماری رینو همراه باشید تا در این مطلب به بررسی نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساختمان بپردازیم.

 

 هزینه‌های بازسازی

 

چه روش‌هایی برای کاهش هزینه بازسازی ساختمان وجود دارد؟

هزینه‌های بازسازی ساحتمان شامل موارد متعددی می‌شوند که هر کدام در میزان این هزینه‌ها موثر هستند. باید بدانید که برای بازسازی ساختمان باید بخش‌هایی از ساختمان تخریب و دوباره بازسازی شوند؛ برای انجام این کار لازم است هزینه‌هایی را بپردازید. از طرفی دیگر با توجه به طرح دکوراسیون مورد نظر، باید مصالح و وسایل متعددی را خریداری کنید. هر چه مقدار مصالح مورد نیاز برای طرح دکوراسیون شما بیشتر باشد، هزینه بازسازی ساختمان نیز به مراتب افزایش پیدا می‌کند.

از طرفی دیگر، نوع متریال و مصالح نیز در میزان هزینه‌ها موثر است؛ به این معنی که مصالح مختلف قیمت یکسانی ندارند. از همین رو بازسازی ساحتمان می‌تواند به‌شدت هزینه‌بردار باشد. بنابراین ممکن است به این فکر کنید که چگونه می‌توان هزینه این فرایند را کاهش داد؟ باید بدانید که روش‌هایی برای کاهش هزینه بازسازی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در نظر بگیرید. با آگاهی از نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساختمان، می‌توانید با هزینه پایین بهترین طرح‌ها را در ساختمان خود پیاده کنید. در ادامه مطلب به بررسی این نکات می‌پردازیم.

استفاده مجدد از مصالح؛ از کاربردی‌ترین نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساختمان

یکی از مهم‌ترین نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساختمان استفاده مجدد از مصالح است. در زمان تخریب بخش‌هایی از ساختمان برای بازسازی، لازم است که مصالحی را جایگزین شده و مصالح قبلی دفع شوند. اما نکته اصلی این است که شما می‌توانید برخی از مصالح قابل استفاده را در بازسازی ساختمان به کار ببرید. به این ترتیب می‌توانید در هزینه خرید مصالح جایگزین صرفه‌جویی کنید. همچنین هزینه کمتری برای دفع مصالح پرداخت خواهید کرد. مصالحی مانند آجرها و کابینت‌ها پس از تخریب ساختمان می‌توانند برای بازسازی قابل استفاده باشند. ممکن است استفاده مجدد از کابینت مورد پسند شما نباشد؛ اما می‌توانید با تعویض درب‌های کابینت‌ها و تغییر ظاهر آن‌ها، دوباره از آن‌ها استفاده کنید.

 

مصالح بازسازی

 

خرید مصالح مورد نیاز از عمده‌فروشی‌ها و بررسی قیمت‌ها در فروشگاه‌های مختلف

خرید مصالح از عمده‌فروشی‌ها طبیعتا هزینه کمتری دارد و به کاهش هزینه بازسازی ساحتمان کمک می‌کند. اما یکی از نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساختمان در زمینه خرید مصالح این است که نباید به یک فروشگاه اکتفا کنید. بهتر است به چندین فروشگاه مختلف مراجعه کرده و قیمت فروش آن‌ها را جویا شوید. همچنین جنس و کیفیت انواع مصالح در هر فروشگاه را بررسی کنید. سپس باکیفیت‌ترین و به‌صرفه‌ترین مصالح را خریداری کرده و در بازسازی ساختمان خود به کار ببرید.

برنامه‌ریزی مالی و پس‌انداز کردن میزانی از بودجه خرید مصالح

داشتن برنامه‌ریزی مالی برای هزینه‌های مختلف در فرایند بازسازی ساختمان می‌تواند در کاهش هزینه‌ها موثر باشد. در واقع شما باید مشخص کنید که چقدر هزینه برای بازسازی ساختمان خود نیاز دارید و چگونه باید این هزینه را مدیریت کنید. برای مثال باید روش پرداخت هزینه‌ها را در نظر بگیرید؛ این کار ممکن است به صورت ماهانه، دوره‌ای و یا به صورت یک‌جا باشد. اما یکی از مهم‌ترین نکات صرفه جویی در هزینه‌های بازسازی ساختمان در این زمینه، پس‌انداز مقداری از بودجه خرید مصالح است.

این احتمال وجود دارد که در فرایند بازسازی مجبور به پرداخت برخی هزینه‌های جانبی شوید. در نتیجه ممکن است فرایند بازسازی به تعویق بیفتد؛ هر چه این فرایند طولانی‌تر شود، میزان هزینه‌های آن افزایش پیدا می‌کند. اما با پس‌انداز کردن مقداری از بودجه خود، می‌توانید بدون ایجاد وقفه در فرایند بازسازی، هزینه‌های جانبی را پرداخت کنید. به این ترتیب از افزایش هزینه‌ها به دلیل وقفه در فرایند بازسازی جلوگیری خواهید کرد.

 

بازسازی ساختمان

 

توجه به زمان‌بندی؛ از اساسی‌ترین نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساختمان

برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های بازسازی، بهتر است طبق یک زمان‌بندی دقیق پیش بروید. چرا که ممکن است فرایند بازسازی ساختمان به هر دلیلی کند پیش برود و طولانی شود. هر چه سرعت انجام فرایند بازسازی ساختمان بیشتر باشد، میزان هزینه آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین توجه به زمان‌بندی می‌تواند یکی از مهم‌ترین نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساختمان تلقی شود. باید در نظر داشته باشید که برخی از عوامل ممکن است در بازسازی وقفه ایجاد کرده و میزان هزینه آن را افزایش دهند.

از جمله عوامل موثر در کاهش سرعت بازسازی ساختمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال دیرتر از موعد مصالح
  • اختلاف نظر میان پیمانکار، کارفرما و نیروهای کار
  • شرایط آب‌وهوایی نامساعد مانند گرما یا سرمای بیش از حد یا بارندگی شدید

توجه به تغییر فصل‌ها و قیمت مصالح؛ از نکات مهم صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساختمان

بیشتر افراد کار بازسازی و تعمیرات ساختمان خود را در فصل تابستان انجام می‌دهند. باید بدانید که تغییر فصل در فرایند بازسازی ساختمان پیامدهای مثبت و منفی دارد. به عنوان مثال در فصل تابستان قیمت متریال‌ها و مصالح ساختمانی نسبت به سایر فصول ارزان‌تر است. چرا که در فصل تابستان، خرید مصالح میزان تقاضای بسیار بالایی دارد. در فصل زمستان افراد معدودی به بازسازی ساختمان می‌پردازند. چرا که به دلیل میزان تقاضای پایین در این فصل، هزینه خرید مصالح بسیار بالا است. بنابراین فصل انجام بازسازی یکی از اساسی‌ترین نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساحتمان به شمار می‌رود.

 

مشاوره بازسازی

 

بازسازی آسان ساختمان با رعایت نکات صرفه جویی در هزینه‌ها

رعایت نکات صرفه جویی در هزینه های بازسازی ساحتمان اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که ممکن است بودجه شما محدود باشد. در نتیجه نمی‌توانید به اندازه کافی برای بازسازی ساحتمان خود هزینه کنید. یکی از نکات مهم در کاهش هزینه‌ها، این است که چندان روی برند مصالح حساسیت نداشته باشید؛ چرا که برندهای معروف نسبت به سایر برندها گران‌تر هستند. البته شما می‌توانید برای کاهش هزینه از اجناس و مصالح دسته دوم نیز استفاده کنید.
برای مشاوره بازسازی و طراحی داخلی
فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان رینو با شما تماس بگیرند.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.