مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

ترندهای طراحی داخلی سال 2022؛ از طبیعت الهام بگیرید

ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲؛ جذاب‌تر از سال‌های گذشته

سالانه طرح‌های مختلفی برای دیزاین محیط‌های داخلی ساختمان به‌عنوان ترند معرفی می‌شوند. در سال 2022 هم طرح‌های گوناگونی به ترند روز تبدیل شدند که می‌توانید با توجه به سلیقه، شرایط و نیازهای طراحی، از آن‌ها الگو بگیرید. توجه داشته باشید که بسیاری از این طرح‌ها در سال 2022 با الهام از طبیعت ایجاد شده‌اند و می‌توانند به مد سال تبدیل شوند. همچنین برخی از این طرح‌ها، طراحی کلاسیک هستند که در گذشته از رده خارج شده بودند، اما امروز دوباره به عرصه مد برگشته‌اند. در این مطلب با سایت رینو با ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ آشنا می‌شویم.

 

طراحی داخلی

 

ترندهای طراحی سال به سال عوض می‌شوند

ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ ثابت کردند که تنها کاربرد اینستاگرامی ندارند و پیاده‌سازی آن‌ها در فضاهای داخلی منازل جذاب است. امسال طراحی‌ها از حالت کاملا نوآورانه خارج شده‌اند و در برخی از سبک‌های معماری شاهد روی کار آمدن دوباره طرح‌های کلاسیک و وینتیج هستیم. با توجه به تنوع مدل‌ها در این سال و طراحی‌های جذاب آن‌ها، نه تنها می‌توانید این طرح‌ها را پیاده‌سازی کنید، بلکه تا مدت زمان زیادی، جذابیت و زیبا باقی می‌مانند.

ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ را بشناسید

در سال 2021، اصول طراحی های داخلی با تاکید بر طبیعت و تجدیدپذیری معرفی شدند که این فرمول برای سال جدید یعنی 2022 هم صادق است. طراحی‌هایی که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم، به نوعی ما را یاد زیبایی‌های طبیعت می‌اندازند.

دیزاین رترو دهه 70؛ یکی از سبک‌های طراحی داخلی که دوباره محبوب شد.

رترو دهه 70، نوعی دیزاین با هدف یکپارچهسازی با محیط ساده و طبیعت اطراف است که اکنون دوباره در لیست ترندها قرار گرفته است. پیشنهادات رنگی ملایم مانند پرتقالی سوخته، سبزهای خزه‌ای و دیگر رنگ‌های خنثی گرم، فضای داخلی را روشن‌تر از همیشه نشان می‌دهند.

 

سبک طراحی رترو

 

توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای طراحی رترو، از مبلمان قدیمی بازسازی‌شده هم استفاده کنید. این کار می‌تواند در عین اینکه اقتصادیست، طرح رترو را جذاب‌تر پیاده‌سازی کند. توجه داشته باشید که علاوه بر مزایای ذکر شده، بازسازی مبلمان قدیمی می‌تواند از نظر کاهش زباله و بازیافت بسیار موثر باشد.

الهام از طبیعت؛ یکی از  ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲

در سال‌های بعدی به طبیعت بیشتر از همیشه توجه می‌شود و می‌توانید امسال با پیاده‌سازی این سبک دکوراسیون، برای سال‌های طولانی از همین سبک که اصول معماری در آن رعایت میشود در فضای مورد نظر خود استفاده کنید. دکوراسیون الهام گرفته شده از طبیعت، از یک رنگ سبز اصیل و جذابی تشکیل شده است که می‌تواند هرروز برای شما تازگی خاصی را به همراه داشته باشد.

در دیزاین‌های الهام گرفته شده از طبیعت، از گل و گیاه زیادی در محیط استفاده می‌شود. این گیاهان علاوه بر ایجاد جذابیت از بابت دیزاین، عمل فتوسنتز را هم به خوبی انجام می‌دهند و این باعث می‌شود که فضای مورد نظر شما طراوت بیشتری داشته باشد. ضمنا، استفاده از این دیزاین باعث می‌شود که در فصولی مانند بهار که شکوفه‌ها رشد می‌کنند، حسی مانند حضور در طبیعت داشته باشید که در نوع خود، بسیار منحصر به فرد است.

ایجاد فضاهای چند منظوره

به نظر می‌رسد فضاهای تک کاربردی دیگر محبوب نیستند و در حال حاضر جای خود را به فضاهای چند کاره مخصوصا برای محیط‌های کوچک داده‌اند. در این نوع فضاها می‌توانید از ساده‌ترین بخش‌های اتاق یا فضای مورد نظر، بیشترین استفاده را داشته باشید.

 

طراحی داخلی

 

در هر فضایی نقطه کور وجود دارد و همچنین بخش‌هایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها چند استفاده مختلف را داشته باشید. حال استفاده از یک بخش برای چند کار به ترند جدید سال 2022 تبدیل شده است و می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود، این سبک طراحی را به راحتی پیاده‌سازی کنید.

آرامش‌بخش؛ یکی از ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲

نمایش زندگی پایدار در فضاهای داخلی هدفی دوگانه دارد. از یک طرف، طراحی مبتکرانه و سازگار با محیط زیست را بالا می‌برد. این می‌تواند دیزاینرها و به طور کلی مردم را تشویق کند که به دنبال جایگزین‌های زیست محیطی برای خانه‌ها و فضای کار خود باشند. از سوی دیگر، این بازتابی از یک ذهن روشن و بدون حواس‌پرتی است.

استفاده از چوب سبک، خطوط تمیز و سطوح شناور، می‌تواند رنگ و بوی خاصی را برای زندگی آرامش‌بخش ایجاد ‌کند. این آیتم‌ها باعث می‌شوند که با استفاده از سبک مینیمال و وسایل ساده، بیشترین میزان آرامش را در محیط ایجاد کنید.

استفاده از وسایل دکوراسیون و مبلمان پیشرفته

فناوری در طراحی خانه و مبلمان در حال تبدیل شدن به نوعی سبک زندگی است. امروزه بسیاری از خانه‌ها از فناوری‌های هوشمند بهره می‌برند و زندگی بدون فناوری به امری غیرقابل تصور تبدیل شده است. صاحبان خانه‌های امروزی به دنبال راحتی و آرامش خاطر و کنترل امنیت، دما و موسیقی با استفاده از تلفن‌های هوشمند خود هستند. حال این امکانات به یکی از سبک های معماری و ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ تبدیل شده‌اند و می‌توانید با پیاده‌سازی آن‌ها، یک خانه کاملا مدرن داشته باشید.

 

خانه هوشمند

 

امروزه حتی مبل‌ها هوشمند شده‌اند و می‌توانید از طریق موبایل خود حالت‌های مختلفی را برای آن‌ها تعیین کنید. شما با کمک موبایل خود می‌توانید دمای هوای خانه، کارکرد مایکروویو، فر، اجاق گاز، نورپردازی و حتی شومینه را حتی کنترل کنید. اگر به زندگی مدرن علاقه دارید، این سبک  طراحی داخلی  می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

طراحی یک دفتر خانگی؛ از جمله محبوب‌ترین ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲

اگر از جمله افرادی هستید که در خانه کار می‌کنند و یا به هر دلیلی، ساعات زیادی از روز را در خانه می‌گذرانند، طراحی یک دفتر کار خانگی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. طراحی دفتر کار خانگی نیازی نیست که حتما پیچیده باشد. شما می‌توانید از یک مبلمان، میز و صندلی ساده برای این فضا استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که تمام این وسایل باید با هم ایجاد هارمونی کنند. در غیر این صورت، این امکان وجود دارد که جذابیت فضا آن‌طور که می‌خواهید نباشد. در این میان، برخی نکات مهم برای تبدیل دفتر کار خانگی به یکی از ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ وجود دارد که توصیه می‌کنیم آن‌ها را رعایت کنید.

یکی از نکاتی که برای یک دفتر خانگی باید در نظر بگیرید، مکان است. در حالت ایده آل، یک فضای کاری باید در یک بخش آرام از خانه شما باشد. اگر برای این کار نمی‌توانید یک اتاق کامل را در اختیار داشته باشید، یک میز تاشو در اتاق پذیرایی هم می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

طراحی دفتر کار خانگی

 

نکته بعدی در تبدیل دفتر کار خانگی به ترند طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲، موضوع تجهیزات و ابزار لازم است. شما برای ایجاد یک فضای جذابی که بتوانید به آن لقب ترند را هم بدهید، باید تمام ابزار مورد نیاز خود را در فضای اتاق به گونه‌ای قرار دهید که چیدمان به بهترین شکل انجام شود و در عین حال، فضای اضافی از محیط اشغال نشود.

اجرای طراحی داخلی با استفاده از مواد تجدید‌پذیر و طبیعی

در سال 2022 بیشتر دیزاینرها تلاش می‌کنند تا در بیشتر فضاها از شیشه استفاده کنند. این موضوع علاوه بر پنجره، آیتم‌های دکوراسیون کوچکی مانند لوستر را هم دربرگرفته است. استفاده از پنجره‌های بزرگ باعث می‌شود که در محیط‌های جنگلی، دید وسیع‌تری نسبت به طبیعت داشته باشید و این می‌تواند بیشتر از آن چیزی که تصورش را می‌کند، جذاب به نظر برسد.

دیزاین با اجزای دکوراسیونی که خطوط منحنی دارند

روند طراحی وسایل داخلی به خصوص مبلمان در سال 2022 کمی به سمت وسایل با لبه‌های منحنی سوق داده شده است. استفاده از وسایل با لبه گرد مزایای خاص خود را دارد. چرا که این وسایل باعث می‌شوند امنیت ساکنان و به خصوص کودکان تا حد زیادی افزایش پیدا کند. در عین حال، این نوع طراحی می‌تواند به دلیل سبک متفاوت، زیبایی خاصی را به محیط ببخشد.

یکی از ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ استفاده از مبلمان و لوازم چرمی است

منسوجات در سال 2022 به حالت کلاسیک خود برگشته‌اند و دوباره شاهد تریم‌های چرمی در مبلمان و وسایل منزل هستیم. چرم، چه مصنوعی و چه طبیعی، متریالی است که می‌تواند جلوه فضای داخلی را به کلی تغییر دهد.

 

مبلمان چرم

 

چرم با فاصله گرفتن از سبک‌های ماکسیمال، جلوه‌ای لوکس را به فضای داخلی می‌بخشد و ظرافت را القا می‌کند. در سال 2022 دوباره این متریال ترند شده است و می‌توانید برای انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی، روی این متریال حساب ویژه باز کنید.

استفاده از مبلمان در خارج از خانه

اگر نگاهی به خانه‌های لوکس کرده باشید، متوجه می‌شوید که در کنار فضاهایی مانند استخر مبلمانی قرار دارد که اگر شما هم شرایط استفاده از آن‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم این کار را انجام دهید. چرا که استفاده از مبلمان در فضای خارجی خانه به یکی از برترین ترندهای 2022 تبدیل شده است. البته در این میان باید به این نکته هم توجه داشته باشید که مبلمان انتخابی شما باید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار باشد. چرا که این وسایل منزل در معرض باد، برف و باران قرار دارند و حتما باید به گونه‌ای طراحی شوند که این عوامل طبیعی نتوانند به آن‌ها آسیب بزنند.

 

دکوراسیون مبلمان

 

آسایش، آرامش و سرگرمی سه نتیجه استفاده از این آیتم‌های دکوراسیون بیرونی هستند. علاوه بر استراحت در زیر نور خورشید یا در سایه، آشپزخانه‌های بیرونی و ناهارخوری نقش مهمی در ارتقای نمای بیرونی خواهند داشت. هوای تازه و زندگی لوکس پیش از این هرگز به این خوبی با هم تلفیق نشده‌اند.

دکوراسیون مخصوص سوئیت؛ یکی از زیباترین ترندهای 2022

اگر به سوئیت‌ها سر زده باشید، متوجه می‌شوید که دیزاین آن‌ها مینیمال و در عین حال شیک است. همین شیک و جذاب بودن در عین سادگی باعث شده است که طراحی ساده سوئیت‌ها به یکی از ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ تبدیل شود.

سبک Timeless؛ برای این سبک گذر زمان معنی ندارد

برخی از سبک‌های طراحی داخلی فقط یک ترند زودگذر هستند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند تا سال‌های سال باقی بمانند. سبک تایم لس هم همان‌طور که از نام آن مشخص است، در دسته این‌گونه سبک‌ها قرار می‌گیرد. این سبک در سال 2022 به یکی از ترندهای جذاب طراحی داخلی تبدیل شده است و می‌توانید از آن تقریبا در هر فضای داخلی استفاده کنید. اگر به دنبال یک طراحی هستید که بتواند جذابیت خود را برای سال‌های سال حفظ کند، سبک دکوراسیون تایم لس می‌تواند گزینه جذابی برای شما باشد.

 

سبک تایم لس

 

در سبک تایم لس می‌توانید از صندلی‌هایی با طرح برجسته و مبل‌های ساده اما خاص و جذاب استفاده کنید. همچنین سبک تایم لس این امکان را می‌دهد که بتوانید بعد از مدتی، در صورت تمایل بخش‌های مختلفی از دکوراسیون را تغییر دهید.

برخی گل و گیاه مناسب برای استفاده در دکوراسیون داخلی

با توجه به اینکه برای به نمایش دادن نقش طبیعت در دکوراسیون فضای خود، نیاز به گل و گیاه دارید، بد نیست بدانید که باید برای این کار باید به سراغ گل‌ها و گیاهان خاصی بروید که شرایط نگهداری آسانی دارند و در عین حال سمی و مضر برای سلامتی شما نیستند. گیاه Sweetheart Plant یکی از گل‌های جذاب و مناسب برای فضاهای داخلی است که در سایه بهترین میزان رشد را دارد. این باعث می‌شود که بتوانید تقریبا در هر فضایی از این گیاه استفاده کنید.

درخت انجیر برگ کمانچه‌ای یکی دیگر از گزینه‌های برای استفاده در طراحی داخلی است که در دسته درختان بوته‌ای مقاوم و زیبا قرار می‌گیرد و نیاز به سایه و آبیاری هفتگی دارد. این درخت می‌تواند جلوه بسیار زیبایی را در فضای شما ایجاد کند و در عین حال، به بهترین شکل ممکن طراحی الهام گرفته از طبیعت را پیاده‌سازی کند. گیاهان Monstera هم گزینه دیگری برای طراحی داخلی الهام گرفته از طبیعت می‌باشد که در فضای داخلی کم‌نور رشد می‌کنند. به طور کلی، دست شما برای پیاده‌سازی طرح الهام از طبیعت بسیار باز است.

ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ رو به ساده‌گرایی می‌روند

امروزه ترندهای طراحی داخلی در سال ۲۰۲۲ بیشتر به سمت ساده‌گرایی می‌روند و برخی از این ترندها طرح‌هایی قدیمی هستند که دوباره روی کار آمده‌اند. شما می‌توانید با توجه به نیاز، شرایط، بودجه و سلیقه خود هریک از این طرح‌ها را با رنگ‌های دلخواه خود پیاده‌سازی کنید یا از آن‌ها برای ایجاد طرح‌هایی نوآورانه الهام بگیرید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده
محمد گفت:
خیلی خوب بود، لطفا راجع به گل و گیاه مطلب بیشتر بذارید.
    مدیریت گفت:
    چشم حتما. ممنون از توجه شما.

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما تا 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.