مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

چیدمان سرویس بهداشتی شیک و مدرن + 7 ایده ارزان و خلاقانه

چیدمان سرویس بهداشتی شیک و مدرن

 

چیدمان سرویس بهداشتی

 

دستشویی و حمام، بخشی از خانه است که علاوه بر تأثیر مستقیم بر کیفیت زندگی روزانه ساکنین، به عنوان نماینده‌ای از بهداشت و تمیزی در خانه شناخته می‌شود و علیرغم اهمیت اساسی خود، گاهاً در طراحی داخلی به دست آخر می‌افتد. با این حال، طراحی مناسب و چیدمان سرویس بهداشتی، نه تنها از نظر تجربه کاربری مهم است، بلکه به حفظ سلامت و آرامش خانواده نیز کمک می‌کند. در این مقاله، به بررسی و ارائه ایده‌ها و راهکارهایی برای چیدمان سرویس بهداشتی پرداخته‌ایم که هم به صرفه بوده و هم به راحتی قابل اجرا هستند.

طراحی سرویس بهداشتی

در ابتدا به ذکر چند نکته و ایده راجع به موارد اساسی طراحی داخلی و بازسازی سرویس بهداشتی می‌پردازیم که در حین ساخت و یا بازسازی خانه باید مورد توجه قرار گیرد و سپس درباره ایده‌ها و راهکارهای چیدمان سرویس بهداشتی در خانه‌ها صحبت خواهیم کرد.

1- محل قرارگیری مناسب: یکی از نکات مهم در طراحی سرویس بهداشتی، انتخاب محل مناسب قرارگیری آن‌ها در پلان خانه است. دستشویی و حمام در خانه باید در جایی قرار گیرند که علاوه بر رعایت قواعد و قوانین طراحی داخلی خانه، دسترسی به آن‌ها نیز برای افراد خانواده آسان باشد، اما بهتر است که همزمان از دید دیگران نیز مخفی باشند. همچنین، فاصله میان دستشویی و حمام اهمیت دارد تا احساس آرامش و راحتی به کاربر انتقال یابد. ذکر این نکته نیز ضروری است که انتخاب محل قرارگیری و چیدمان لوازم سرویس بهداشتی هم کمک شایانی به زیبایی این فضا خواهد کرد.

طراحی حمام

2- ترکیب رنگ و مصالح: انتخاب رنگ‌های مناسب در طراحی سرویس بهداشتی، تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر احساس کلی فضا و تجربه کاربر دارد. انتخاب رنگ‌های آرام و ملایم می‌تواند حس آرامش و راحتی را تقویت کند. همچنین، استفاده از مصالح با کیفیت و مقاوم در برابر رطوبت و آب، دوام و پایداری طراحی شما و سلامت این فضا را در بلند مدت تضمین می‌کند.

شیرآلات تو کار

3- استفاده از شیرآلات توکار: در طراحی سرویس بهداشتی و اجرای آن استفاده از شیرآلات توکار می‌تواند یک ایده جذاب برای داشتن یک فضای مدرن و مینیمال باشد.

 

4- فضای ذخیره‌سازی:

یکی از چالش‌های اساسی در طراحی سرویس بهداشتی، محل قرارگیری و مدیریت فضای ذخیره‌سازی است. در نظر گرفتن فضاهایی در طراحی سرویس بهداشتی برای اجرا و استفاده از کابینت‌ها، قفسه‌ها، کمد‌ها و به طور کلی فضاهای ذخیره‌سازی برای لوازم بهداشتی و لوازم ضروری، به نظم بیشتر در دستشویی و حمام خانه کمک می‌کند. همچنین، نظم‌دهی به لوازم و وسایل سرویس بهداشتی می‌تواند به تجربه کاربری بهتری منجر شود.

کابینت سرویس بهداشتی

5- نورپردازی:

نور مناسب در همه فضاهای خانه و همچنین سرویس بهداشتی اهمیت بسیاری دارد. در صورت امکان، استفاده از نور مستقیم و در غیر این صورت استفاده از نور غیرمستقیم در این فضا، به ایجاد فضای روشن و دلپذیر کمک می‌کند و تأثیر مهمی در تجربه کاربری دارد.

نورپردازی دستشویی

6- سرویس بهداشتی هوشمند:

استفاده از تکنولوژی و امکانات خانه هوشمند در طراحی سرویس بهداشتی یک موضوع مهم در تجربه کاربری این فضاها است. سرویس بهداشتی هوشمند با امکاناتی همچون توالت‌های خودشستشو، نورپردازی هوشمند، سیستم‌های کنترل هوشمند و از راه دور سیستم نورپردازی و پرده‌ها، سنسورهای تشخیص حرکت در نورپردازی و شیرآلات و بسیاری موارد دیگر به تجربه‌ای آسان‌تر، بهداشتی‌تر و زیباتر برای کاربر منجر خواهد شد. این تکنولوژی‌ها نه ‌تنها به زیبایی و شکوه طراحی سرویس بهداشتی می‌افزاید، بلکه به ارتقاء کیفیت زندگی کاربران نیز کمک می‌کنند و به ما نشان می‌دهند که چگونه تکنولوژی می‌تواند حس آرامش، راحتی و بهداشت در خانه و حتی دستشویی و حمام را به ارمغان آورد.

توالت فرنگی هوشمند

چیدمان سرویس بهداشتی

حال به ذکر 7 ایده ارزان و خلاقانه برای چیدمان سرویس بهداشتی شیک و مدرن می‌پردازیم تا شما بتوانید دستشویی و حمام منزل خود را به بهترین شکل ممکن چیدمان کنید.

1- استفاده از آینه: نصب آینه بزرگ در سرویس بهداشتی، یک ترفند مفید برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا است و به زیبایی چیدمان سرویس بهداشتی کمک می‌کند.

 

آینه دستشویی

 

2- استفاده از ظرف‌ها و جعبه‌ها: استفاده از ظرف‌ها و جعبه‌های کوچک برای دسته‌بندی وسایل سرویس بهداشتی مانند دستمال‌ها، لوازم آرایشی یا وسایل بهداشتی و نظافتی می‌تواند به شما کمک کند تا هر وسیله در جای خود قرار بگیرد. این ظرف‌ها را می‌توانید روی سطوح و یا در کمد‌ها قرار دهید تا به نظم و زیبایی چیدمان سرویس بهداشتی آسیب نزند.

 

طراحی سرویس بهداشتی

3- آویزهای دیواری: استفاده از آویزهای دیواری برای قرار دادن لوازم بهداشتی مانند دستمال‌های کاغذی، حوله‌ها یا لوازم آرایشی، نه تنها فضای شما را تمیزتر نگه می‌دارد، بلکه به چیدمان سرویس بهداشتی شما نیز کمک می‌کند. این آویزها را می‌توانید بر روی دیوارها یا پشت درهای کمد‌ها و یا در نصب کنید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

4- استفاده از گیاهان: استفاده از سبدها، گلدان‌ها و گیاهان متناسب با فضای مرطوب در دستشویی و حمام می‌تواند حس سرزندگی و نشاط به افراد خانواده بدهد و یکی از موارد جذاب برای زیبایی چیدمان سرویس بهداشتی خواهد بود که متاسفانه در خانه‌های ما کمتر مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد.

 

5- کمد و قفسه‌های مخفی: در نظر گرفتن کمد‌ها و قفسه‌های مخفی زیر سینک یا در داخل دیوار در چیدمان سرویس بهداشتی، به شما اجازه می‌دهد تا وسایل بهداشتی و لوازم را به ترتیب و مرتب در جای خود نگهداری کنید و به اصطلاح نویز بصری در فضا ایجاد نکنید.

اکسسوری سرویس بهداشتی

6- انتخاب لوازم بهداشتی فانتزی: انتخاب لوازم بهداشتی با طراحی‌های فانتزی و جذاب، به دستشویی و حمام کوچک شما جلوه‌ای منحصر به فرد می‌بخشد.

7- دیوارپوش‌های بازتابنده نور: استفاده از دیوارپوش‌های بازتابنده نور، به حمام شما روشنایی اضافی می‌دهد و احساس فضا را بیشتر می‌کند.

 

طراحی حمام

جمع بندی

با اندیشیدن به طراحی داخلی و چیدمان سرویس بهداشتی، کیفیت و تجربه زندگی روزمره و سلامت و آرامش کاربران بهبود می‌یابد. از انتخاب رنگ‌ها و مصالح مناسب گرفته تا استفاده از تکنولوژی و وسایل کاربردی و متفاوت، همه می‌توانند به ایجاد فضایی زیبا، راحت و کارآمد در دستشویی و حمام کمک کنند و تجربه‌ استفاده از این فضاها را برای کاربران و افراد خانواده بهبود می‌بخشد. همچنین، ایده‌آل است که در صورت تمایل به بازسازی دستشویی و حمام منزل خود، گروه معماری رینو آماده مشاوره رایگان و انتقال تجربه و همچنین اجرای طراحی و بازسازی سرویس بهداشتی منزل شماست.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده
یاسمین گفت:
خیلی مقاله کاربردی و خوبی بود ????

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.