مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

ترکیب رنگ مبلمان خانه؛ ترندهای روز ترکیب رنگ‌های مبلمان در سال 2024

ترکیب رنگ مبلمان خانه؛ ترندهای در سال 2024

انتخاب ترکیب رنگ مبلمان هال و پذیرایی، نقشی کلیدی در دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل شما ایفا می‌کند. رنگ مبل می‌تواند فضا را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دهد، حس آرامش یا شور و هیجان را القا کند و به طور کلی، هویت و شخصیت دکوراسیون خانه شما را تعیین می‌کند.

 

ترکیب رنگ مبلمان خانه

 

در این مقاله، به بررسی بهترین ترکیب رنگ‌های مبلمان برای هال و پذیرایی می‌پردازیم و به تفاوت‌های آن‌ها اشاره می‌کنیم. همچنین، ترندهای روز ترکیب رنگ مبلمان با دیگر وسایل و یا دیوارهای خانه را بررسی خواهیم کرد.

نکاتی برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ مبلمان:

پیش از معرفی ترکیب رنگ‌های مبلمان و ترندها لازم است که نکات زیر را برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ مبلمان خانه در نظر داشته باشید:

  • به مساحت فضای هال و پذیرایی خانه توجه کنید: اگر فضای هال و پذیرایی شما کوچک است، از رنگ‌های خنثی و روشن استفاده کنید تا فضا بزرگ‌تر نشان داده شود.
  • به نورپردازی توجه کنید: اگر نور طبیعی خانه شما کم است، از رنگ‌های روشن و شاداب استفاده کنید تا فضا روشن‌تر نشان داده شود. در ضمن نورپردازی خانه برای بهتر نشان دادن رنگ‌ها امری ضروری است.
  • به سبک دکوراسیون خانه خود توجه کنید: ترکیب رنگ مبلمان باید با سبک دکوراسیون داخلی خانه شما همخوانی داشته باشد.
  • به سلیقه خود توجه کنید: مهم‌ترین نکته در انتخاب ترکیب رنگ مبلمان، توجه به سلیقه شخصی خودتان است. رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به شما حس خوب می‌دهند و دوستشان دارید.

 

دکوراسیون خانه

 

روانشناسی رنگ‌ها

رنگ‌ها می توانند بر روحیه و احساسات انسان تاثیر زیادی بگذارند. بنابراین، انتخاب مناسب‌ترین ترکیب رنگ مبلمان، از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور مثال:

  • رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، حس شور و هیجان، انرژی و پویایی را القا می‌کنند.
  • رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش، حس آرامش، سکوت و صلح را القا می‌کنند.
  • رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، طوسی و قهوه‌ای، حس تعادل، خنثی بودن و ثبات را القا می‌کنند.

با توجه به تاثیر رنگ بر روحیه و حس ساکنین خانه انتخاب ترکیب رنگ مبلمان خانه نیز مانند باقی المان‌های دکوراسیون داخلی خانه بسیار با اهمیت است مثلاً می‌توانید از ترکیب رنگ‌های گرم و سرد در کنار یکدیگر استفاده کنید تا به تعادل و تناسب در فضا برسید یا از رنگ‌های مورد علاقه خود در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید تا حس خوب و آرامش را به خودتان القا کنید.

انواع ترکیب رنگ مبلمان خانه

1- ترکیب رنگ‌های خنثی:

رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم، طوسی و قهوه‌ای، از جمله رنگ‌های پرطرفدار برای مبلمان هستند. این رنگ‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، به راحتی با سایر رنگ‌ها ست می‌شوند و فضایی آرامش‌بخش و شیک را ایجاد می‌کنند.

2- ترکیب رنگ‌های گرم:

رنگ‌های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد، فضایی پرانرژی و شاد را در هال و پذیرایی شما ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ها برای مبلمان، انتخابی جسورانه هستند و می‌توانند به عنوان نقطه کانونی دکوراسیون داخلی خانه شما عمل کنند.

3- ترکیب رنگ‌های سرد:

رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و بنفش، فضایی آرام و صلح‌آمیز را در هال و پذیرایی شما ایجاد می‌کنند. این رنگ‌ها برای مبلمان، انتخابی ایده‌آل برای خانه‌هایی با نور طبیعی زیاد هستند.

4- ترکیب رنگ‌های مکمل:

رنگ‌های مکمل، رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ روبروی یکدیگر قرار دارند. استفاده از این رنگ‌ها در کنار یکدیگر، تضاد زیبایی ایجاد می‌کند و می‌تواند دکوراسیون خانه شما را جذاب‌تر کند.

5- ترکیب رنگ‌های مشابه:

رنگ های مشابه یا با یک طیف، رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند. استفاده از این رنگ‌ها در کنار یکدیگر، فضایی آرام و هماهنگ را ایجاد می‌کند.

ترندهای روز ترکیب رنگ‌های مبلمان در سال 2024

ترندهای روز در طراحی داخلی خانه و دکوراسیون خانه دائماً در حال تغییر هستند. اما برخی از ترکیب رنگ‌ها همیشه محبوب و پرطرفدار هستند. در سال 2024، این ترکیب رنگ‌های مبلمان می‌توانند به این فضا در خانه شما حس شادابی و سرزندگی و در عین حال آرامش بدهند.

1- سبز لجنی و قرمز رسی

سبز لجنی و قرمز رسی

 

2- مشکی و صورتی

​​مشکی و صورتی

 

3- سفید و رنگ‌های شاد

ترکیب رنگ سفید

 

4- قهوه‌ای خاکی و آبی خاکستری (Blue Grey)

قهوه‌ای خاکی و آبی خاکستری

 

5- سفید و مشکی

سفید و مشکی

 

6- طوسی و طیف‌های چوبی

 طوسی و طیف‌های چوبی

 

7- سفید و آبی زنگاری

سفید و آبی زنگاری

 

نقش اکسسوری‌ها در ترکیب رنگ مبلمان

استفاده از اکسسوری‌های رنگی راهی عالی برای افزودن شخصیت، جذابیت و پویایی به مبلمان هال و پذیرایی خانه شماست. در اینجا چند ایده برای استفاده از اکسسوری‌های رنگی برای مبلمان خانه ارائه می‌دهیم:

کوسن‌ها:

کوسن‌ها یکی از ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای افزودن رنگ به مبلمان خانه شما هستند. می توانید از کوسن‌های رنگی با طرح‌های مختلف استفاده کنید تا فضایی شاد و پرانرژی ایجاد کنید و یا برای فضایی آرام‌تر، می‌توانید از کوسن‌ها با رنگ‌های خنثی و پاستلی استفاده کنید.

پتوها:

پتوهای رنگی می‌توانند به مبلمان شما گرما و جذابیت ببخشند و کمک کننده در ساخت ترکیب رنگ مبلمان دلخواه شما باشند.

تابلوها:

تابلوهای نقاشی یا عکس‌های رنگی می‌توانند به دیوارهای پذیرایی خانه شما رنگ و لعاب ببخشند. شما می‌توانید از تابلوهایی با رنگ‌های متضاد با رنگ مبلمان خود استفاده کنید تا فضایی پویا و جذاب ایجاد کنید.

گلدان‌ها و مجسمه‌ها:

از دیگر اکسسوری‌هایی که به ایجاد ترکیب رنگ مبلمان خانه کمک می‌کنند می‌توان به گلدان‌ها و مجسمه‌ها اشاره کرد که بایستی بر اساس ترکیب رنگ انتخاب شده خریداری شوند.

به طور کلی با استفاده از اکسسوری‌های رنگی می‌توانید به مبلمان پذیرایی خانه خود جان تازه‌ای ببخشید و فضایی زیبا، دلنشین و آرامش بخش را در خانه خود خلق کنید.

 

ترکیب رنگ

جمع بندی

انتخاب ترکیب رنگ مبلمان خانه، از اهمیت زیادی در دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی منزل شما دارد. رنگ مبل می‌تواند فضا را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نشان دهد، حس آرامش یا شور و هیجان را القا کند و به طور کلی، هویت و شخصیت دکوراسیون خانه شما را تعیین می‌کند. همچنین ترکیب رنگ مبلمان و ترکیب رنگ اتاق خواب بر روحیه افراد خانواده نیز تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با خلاقیت خود، ترکیب رنگ‌های جدیدی را برای مبلمان هال و پذیرایی خانه خود نیز امتحان کنید اما اگر در این مسیر نیاز به مشاوره رایگان برای طراحی داخلی خانه خود داشتید، می‌توانید روی گروه معماری رینو حساب کنید.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.