مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

کابینت آشپزخانه و جدیدترین مدل‌ها

کابینت آشپزخانه

اگر می‌خواهید به آشپزخانه‌تان طراوت بدهید، بررسی آخرین ‌ترندهای آشپزخانه یک نقطه شروع بسیار عالی است. شما انتخاب‌های بسیار زیادی پیش رو دارید، در نتیجه با در نظر گرفتن بودجه خود، می‌توانید به فضای دلخواه برسید. تنها کافی است با انواع کابینت آشپزخانه آشنا باشید و جدیدترین مدل‌ها و طرح‌ها را بشناسید. پس با گروه معماری رینو همراه شوید.

 

کابینت آشپزخانه

 

جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه

برای زیباتر کردن آشپزخانه، عناصر طراحی زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. از انتخاب چیدمان مناسب برای کار کردن با نیازهای شما گرفته تا تحقیق در مورد بهترین لوازم خانگی و میز کار برای ایجاد فضایی که دوست دارید. آنچه در این میان اهمیت زیادی دارد کابینت‌ آشپزخانه است. اگر نمی‌دانید دقیقاً چه می‌خواهید یا هنوز تصمیم نگرفته‌اید کدام یک از انواع کابینت‌ها را برای خانه خود انتخاب کنید، ترندهای زیر را بررسی نمایید.

1- رنگ‌های خاکی

 

جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه

 

یک ایده جذاب و به روز، استفاده از رنگ‌های خاکی در آشپزخانه است. رنگ‌های خاکی گرم، پالت آشپزخانه‌های جدید را تشکیل می‌دهند. امروزه میل به آشپزخانه‌ای دنج و دلپذیر بیشتر از قبل شده است. به طوری که تقاضا برای فضای آشپزخانه گرم همچنان در حال افزایش است. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود رنگ‌های خنثی و تم خاکستری را فراموش کنید و به سمت رنگ‌های خاکی گرم بیایید.

این رنگ‌ها می‌توانند جایگزین رنگ‌های سرد شوند و فضاهایی را ایجاد ‌کنند که بسیار دنج و یکپارچه و در عین حال زیبا و چشم نواز است. رنگ‌های خاکی را می‌توان در سراسر آشپزخانه، از کابینت گرفته تا میز کار و حتی داخل کمدها و انبارها به کار برد و عناصر شگفت‌انگیز منحصر به فردی را ایجاد کرد.

2- چوب گرم

 

کابینت چوبی

 

ترند آشپزخانه‌های چوبی در سال‌های اخیر بازگشت قابل توجهی داشته است. این ترند یادآور زیبایی و روح زنده موجود در چوب است. اگر به دنبال ظاهری اصیل هستید که در آن از مواد طبیعی استفاده شده است و از طراحی سفید سال‌های گذشته فاصله دارد، این مدل از انواع کابینت‌ آشپزخانه برای شما مناسب است.

آشپزخانه‌های چوبی فضایی گرم و دلپذیر دارند، متریال طبیعی به خانه عمق و شخصیت می‌بخشد و پس‌زمینه مناسبی را برای دیگر بافت‌های طبیعی، از میزهای کوارتز گرفته تا کف‌های ماسه‌سنگ و غیره فراهم می‌کند. یک نمونه از آن کابینت چوبی با دیوارهایی شبیه سنگ مرمر است.

 

3- آشپزخانه کثیف یا مطبخ

 

آشپزخانه پنهان

 

ایده آشپزخانه کثیف یا همان مطبخ خودمان یک ایده جذاب و کاربردی است که فواید بسیار زیادی دارد. آشپزخانه کثیف در واقع یک آشپزخانه ثانویه است که می‌توان آن را به شکل‌های مختلف اجرا کرد. شما می‌توانید تنها بخشی از آشپزخانه خود را برای این منظور در نظر بگیرید یا اگر به اندازه کافی فضا دارید از یک آشپزخانه کثیف کاملاً مجزا برخوردار شوید.

این ایده شامل یک فضای ثانویه، جدا از آشپزخانه اصلی است که به کارهایی مانند آماده سازی غذا، نگهداری خشکبار و... اختصاص دارد. با این ایده می‌توان آشپزخانه اصلی را همواره تمیز و مرتب نگه داشت. آشپزخانه کثیف ممکن است دارای یک سینک‌ اضافی، میز کار و فضای ذخیره‌سازی باشد. برای اجرای این ترند می‌توان از انواع کابینت‌ آشپزخانه استفاده کرد. اما از آنجا که در معرض دید قرار ندارد لازم نیست هزینه زیادی برای آن صرف شود. حتی شاید بهتر باشد از ارزان‌ترین و ساده‌ترین نوع کابینت استفاده شود.

4- کابینت آشپزخانه مدل قفسه باز

 

کابینت آشپزخانه مدل قفسه باز

 

کابینت‌های مدل قفسه باز قدم بزرگی برای افزودن شخصیت به آشپزخانه محسوب می‌شود. در این مدل می‌توان شاهد ترکیبی از آشپزخانه‌های مدرن و کلاسیک بود. در مدل قفسه باز کابینت‌های دیواری زیادی نداریم. با این حال جزایر از بین نرفته و همچنان بسیار محبوب هستند. زیرا کاربردهای زیادی دارند و مکان مناسبی برای سرو غذا به جای میز ناهارخوری به شمار می‌روند. این مدل کابینت قیمت مناسب‌تری دارد. زیرا از متریال کمتری در آن استفاده می‌شود. دلیل آن نیز کاهش تعداد کابینت‌ آشپزخانه دیواری است.

5- کابینت با درب شیشه‌ای

 

یکی از ساده‌ترین ترندهای کابینت آشپزخانه که حتی در چیدمان آشپزخانه کوچک هم نمای زیبایی دارد کابینت با درب شیشه‌ای است. البته پیشنهاد می‌شود شیشه‌ها مات باشند. با اینکه شاید برخی چنین تصور کنند که این نوع کابینت قدیمی است اما با یک سری تغییرات در طراحی و متریال به کار رفته می‌توان آن را احیا کرد. این مدل را می‌توان روی کابینت‌هایی که بر روی میز کار قرار می‌گیرند اجرا کرد. استفاده از کابینت با درب شیشه‌ای، آشپزخانه شما را متمایز می‌کند. حال اگر شیشه‌ها کاملا مات باشند حتی می‌توان از آنها برای پنهان کردن ظروف روزمره استفاده کنیم.

 

 کابینت با درب شیشه‌ای

 

6- میز ناهارخوری از جنس کابینت‌ها

 

شکی وجود ندارد که جزیره آشپزخانه در حال حاضر بخشی جدایی ناپذیر از دکوراسیون آشپزخانه مدرن است. در حالی که آشپزخانه‌های دارای جزیره بعید است که از مد بیفتند، درخواست برای دیگر قطعات مستقل در حال افزایش است. به جای جزیره آشپزخانه، می‌توان از میز ناهارخوری استفاده کرد. منظور میزی است که از جنس کابینت‌ها بوده و از لحاظ رنگ با آنها همخوانی دارد.

یک ایده جالب این است که از ترکیبی از هر دو استفاده شود. مثلا می‌توان یک طرف را به صورت میز و طرف دیگر را با کشوهای عمیق طراحی کرد. ساخت یک میز ناهارخوری با اینکه قیمت کابینت را مقداری بالا می‌برد اما در کل صرفه اقتصادی دارد. زیرا نیاز به خرید میز ناهارخوری گران قیمت نیست.

7- بک اسپلش‌های شیک

 

قبلاً از بک اسپلش یا همان بین کابینتی به عنوان دیوارپوشی که در پشت سینک یا اجاق گاز برای پیشگیری از کثیفی دیوارها نصب می‌شد استفاده می‌کردند. اما امروزه بک اسپلش‌های آشپزخانه راهی عالی برای استفاده از رنگ، طرح یا بافت جذاب در آشپزخانه هستند. تغییر دیگری که در بک اسپلش جدیدترین کابینت آشپزخانه داده شده، افزودن منحنی‌های دقیق و پرداخت‌های ظریف است که پیچیدگی آشپزخانه را افزایش می‌دهد. این مورد می‌تواند زیبایی آشپزخانه را وقتی از زوایای مختلف به آن نگاه می‌کنید تقویت کند.

 

بک اسپلش

 

پرطرفدارترین رنگ در آشپزخانه‌های مدرن

اخیراً میل به استفاده از رنگ‌های مختلف در آشپزخانه بیشتر شده است. به طوری که افراد زیادی مایلند با دوری از رنگ‌های خنثی و استفاده از رنگ‌ها و بافت‌های جسورانه، به طراحی داخلی آشپزخانه خود شخصیت بدهند.

اگرچه توجه به ‌ترندهای فعلی آشپزخانه ارزشمند است اما انتخاب رنگ‌هایی که با سلیقه شما همخوانی دارد، کلید ایجاد آشپزخانه‌ای است که سال‌های آینده آن را دوست خواهید داشت. جذابیت کابینت با رنگ‌های خنثی همواره باقی است. با این حال، افراد زیادی نیز به سمت رنگ‌های گرم‌تر و روشن‌تر، از صورتی ملایم گرفته تا قرمز آتشین و رنگ‌های سبز و آبی حرکت می‌کنند.

با این اوصاف چنین انتظار می‌رود که شاهد کابینت‌های رنگی در اکثر منازل باشیم. وقتی دستتان برای انتخاب رنگ باز باشد می‌توانید عناصر شگفت انگیز منحصر به فردی ایجاد کنید.

کابینت آشپزخانه با چه رنگی هرگز از مد نمی افتد؟

اگر قرار است به مدت چند سال از آشپزخانه‌ای که دارید استفاده کنید و نمی‌خواهید کابینت‌ها برای مدت طولانی از مد بیفتد، پیشنهاد می‌شود رنگ‌های خنثی را انتخاب نمایید. کابینت، میز کار و رنگ دیوار، همگی جز لوازم دائمی آشپزخانه هستند و معمولاً به مدت چند سال استفاده می‌شوند. با انتخاب رنگ خنثی می‌توان آنها را همچنان به روز نگه داشت. از طرفی پالت‌های رنگ طبیعی هرگز به تاریخ نمی‌پیوندند. زیرا بسیار متنوع و بی انتها هستند. در صورتی که در آینده خانه خود را بفروشید، این پالت‌های کابینت آشپزخانه می‌توانند یک گزینه عالی برای خریداران باشند.

حال اگر تمایل به استفاده از رنگ در آشپزخانه خود دارید، اما به دیوارهای دائمی یا کابینت‌های رنگی علاقه ندارید، دیوارها، کمدها و سطوح کار خنثی می‌توانند به عنوان یک بوم خالی نقاشی عمل کنند. سعی کنید لوازم جانبی و آثار هنری روشنی را اضافه کنید که در صورت تغییر مد یا تغییر خلق و خوی شما قابل حذف یا جایگزینی باشند.

سرمایه گذاری روی هر عنصری از آشپزخانه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، هم برای زمانی که در خانه زندگی می‌کنید و هم برای زمانی که قصد فروش آن را دارید. شما می‌توانید برای انتخاب سبک مناسب برای خانه خود از آنچه در این مقاله بیان شد الهام بگیرید.

چه ترندهای آشپزخانه‌ای برای سال 2024 پرطرفدار هستند؟

یکی از محبوب‌ترین ترندهای آشپزخانه در سال ۲۰۲۴ استفاده از بک اسپلش‌ها یا بین کابینتی است. در واقع امروزه شاهد محبوبیت روزافزون استفاده از یک صفحه منفرد در آشپزخانه هستیم. این صفحه می‌تواند از موادی مانند سنگ مرمر، گرانیت و کوارتز باشد. از طرفی می‌تواند به عنوان لایه پشتی سینک یا اجاق گاز یا حتی کل فضای بین کابینت‌های دیواری و زمینی استفاده شود. این لایه پشتی به عنوان یک نقطه کانونی عمل می‌کند و زیبایی الگوهای طبیعی را به نمایش می‌گذارد.

از این لایه پشتی در سبک‌های مختلف آشپزخانه، از مدرن و معاصر گرفته تا طرح‌های سنتی‌تر یا حتی روستایی می‌توان استفاده کرد. در نتیجه افراد زیادی به سمت این ترند جذب شده‌اند. علاوه بر این، انتخاب متریال و رگه‌ها یا الگوهای مختلف می‌تواند به طور قابل توجهی بر ظاهر کلی آشپزخانه تاثیر بگذارد و عمق، بافت و شخصیت را به فضا اضافه کند.

سایر ترندها

ترند دیگری از جدیدترین کابینت آشپزخانه که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ محبوب باشد استفاده از چوب با رنگ تیره است. سرامیک‌های طرح چوب همیشه انتخاب خوبی در آشپزخانه بوده‌اند، زیرا اغلب مقرون به صرفه‌تر از کفپوش‌های چوبی واقعی هستند. آنها بسیار بادوام بوده و نیاز به نگهداری کمی دارند. از طرفی بسیار آسان نصب می‌شوند. حال اگر بتوان بین این سرامیک‌ها و کابینت‌ها همخوانی مناسبی ایجاد کرد می‌توان از ظاهر زیباتری در آشپزخانه خود برخوردار شد. این در حالی است که کابینت‌های طرح چوب در سال‌های اخیر، مجددا مد شده‌اند، زیرا فضایی براق و خنثی ایجاد می‌کنند.

با این حال، رنگ‌های تیره‌تر حس عمق و شخصیت بیشتری ایجاد می‌کنند و برای هر کسی که می‌خواهد آشپزخانه خود را به یک محیط گرم تبدیل کرده و واقعاً در آن زندگی ‌کند، انتخابی عالی هستند. در کل لازم به ذکر است که برای ساخت و نصب هر نوع کابینت با هر رنگ و متریالی که مد نظر دارید می‌توانید از خدمات گروه معماری رینو بهره ببرید. این گروه طرح ذهنی شما را ترسیم و در نهایت اجرا کرده و آنچه را که دوست دارید به واقعیت تبدیل می‌کنند.

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.