مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

بازسازی ویلای قدیمی؛ تبدیل خاطرات به رویاهای جدید

بازسازی ویلا

داشتن یک ویلای دنج و زیبا آرزوی بسیاری از ماست ولی شاید همه نتوانند ویلایی نوساز و مدرن خریداری کنند و از این رو اقدام به خرید ویلاهای قدیمی‌ کنند یا این که ممکن است ویلایی که دارند، به واسطه سال‌ها استفاده، مستهلک و غیر قابل سکونت شده باشد، از این رو چاره‌ای جز بازسازی ویلا برای رفع نواقص آن از یک سو و زیباسازی فضای آن از سوی دیگر نمی‌ماند؛ در واقع بازسازی ویلای قدیمی یکی از اقداماتی است که بسیاری از مالکان مایل به انجام آن هستند؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از سایت گروه معماری رینو مطالب کاربردی را در خصوص بازسازی باغ و ویلا عنوان کنیم؛ پس اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

 

بازسازی ویلا

 

بازسازی ویلا، شامل چه بخش‌هایی از آن می‌شود؟

بازسازی ویلای قدیمی در واقع می‌تواند طیف وسیعی از تغییرات را در بخش‌های مختلف آن به وجود بیاورد که شامل تعویض تاسیساتی همچون لوله‌کشی‌های ساختمان یا ایجاد فضاهای جدید و حتی احداث استخر و سونا و جکوزی می‌شود؛ بنابراین در تمامی‌ بخش‌های ویلا می‌توان با بازسازی، تغییرات دلخواه را به وجود آورد و این مساله بیشتر به نیازهای مالکان و کارفرمایان از یک سو و همچنین میزان فرسودگی بخش‌های مختلف ویلا از سوی دیگر، بستگی دارد. به عنوان مثال گاهی بازسازی ویلا یا بازسازی باغ صرفاً با نقاشی و رنگ‌آمیزی دیوارها و پاکسازی برخی سطوح انجام می‌شود ولی گاهی نیز ایجاد فضاهای جدید، ایجاد تغییرات در پلان ویلا، افزودن بعضی قسمت‌ها و حذف برخی بخش‌های دیگر را شامل می‌شود.

 مراحل بازسازی ویلا

برای این که بتوانید ویلا یا خانه باغ قدیمی‌ خود را به بهترین شکل ممکن بازسازی کنید، نیاز به برنامه ریزی دارید که این برنامه ریزی تنها با داشتن اطلاعات کافی در خصوص مراحل بازسازی ویلای قدیمی یا بازسازی خانه باغ امکان‌پذیر است؛ از این رو، در ادامه به این مراحل می‌پردازیم:

 

بازسازی ویلای قدیمی

 

برآورد هزینه‌های بازسازی و تعیین بودجه

اولین گام برای بازسازی ویلای قدیمی برآورد هزینه‌هاست. به این منظور شما باید کارهایی را که قرار است در راستای بازسازی انجام دهید، فهرست کنید و هزینه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید؛ برخی از کارها مانند تعویض تاسیسات و لوله کشی آب اولویت دارند زیرا بدون بازسازی و اصلاح آن‌ها، ویلا غیر قابل سکونت خواهد بود.

در صورتی که برای بازسازی باغ یا ویلای خود از یک پیمانکار کمک می‌گیرید، بهتر است از او بخواهید تا در همان ابتدای کار، برآورد هزینه‌ها را انجام دهد و رقم واضحی را به شما اعلام کند؛ با این حال بهتر است همیشه برای جبران هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی، خصوصاً برای بازسازی ویلای قدیمی، ده تا بیست درصد از رقم گفته شده، بودجه بیشتری را در نظر بگیرید. 

زمان‌بندی برای انجام کارهای بازسازی ویلا

اولویت‌بندی کارهای بازسازی خانه بسیار مهم است زیرا با این کار، هم در زمان و هم در بودجه شما صرفه‌جویی خواهد شد. بنابراین قبل از شروع به کار، آیتم‌های قابل انجام را براساس اولویت بنویسید و اموری را که می‌تواند ساختار ویلا را تثبیت کند یا از فرسودگی بیشتر آن پیشگیری کند، در صدر لیست خود قرار دهید.

 

مراحل بازسازی ویلا

 

استفاده از پیمانکاران خبره و با تجربه برای بازسازی باغ یا ویلا

بازسازی ویلا خصوصاً اگر شامل تغییرات زیادی شود، کاری تخصصی است که ممکن است هر شخصی از پس آن برنیاید. به عنوان مثال اگر بخواهید یک اتاق زیرشیروانی در ویلا را تبدیل به یک طبقه مجزا کنید، نیاز به آگاهی درباره مقررات ساختمانی و علم عمران دارد و یا این که ناچار به تعبیه پله اضطراری، هشدارهای برقی یا سیستم آب‌پاشی باشید.

همچنین در این شرایط استفاده از یک پیمانکار با تجربه با تیمی ‌متخصص و کارکشته نه تنها در زمان شما صرفه جویی می‌کند، بلکه می‌تواند هزینه‌های شما را نیز کاهش دهد.

گروه معماری رینو می‌تواند در راستای بازسازی صفر تا صد خانه باغ یا ویلای شما خدمات طراحی و اجرای بازسازی را ارائه دهد. با تکمیل فرم مشاوره میتوانید به صورت رایگان با مشاورین متخصص ما برای بازسازی خانه و یا ویلای خود مشورت کنید.

بازسازی دیوارها و سقف‌‌ها 

پس از انجام مقدمات کار، معمولاً بازسازی سقف‌ها و دیوارها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها خواهد بود که گاهی نیاز به تخریب، نوسازی، گچکاری و رنگ‌آمیزی دارند.

تعویض یا تعمیر کابینت‌ها

یکی دیگر از کارهای رایجی که در پروسه بازسازی ویلا و باغ انجام می‌شود، تعویض و ایجاد تغییرات در مدل آشپزخانه است. این کار نه تنها به منظور افزایش فضای آشپزخانه و تعداد کابینت‌ها انجام می‌شود بلکه برای مدرن‌تر جلوه دادن ویلا یکی از الزامات کار است.

 

ویلای مدرن

 

تعویض پنجره‌ها

تعویض پنجره‌های قدیمی‌ با پنجره‌های مدرن و بزرگ هم می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبایی خانه شما داشته باشد چرا که باعث می‌شود نور بیشتری وارد خانه شود و دید بیشتری به محیط اطراف داشته باشید.

بازسازی حمام

بازسازی حمام هم می‌تواند بسیار پرهزینه باشد ولی شما می‌توانید با صرف کمی ‌وقت و تعمیر وسایل موجود در حمام، هزینه‌های خود را کاهش دهید.

بازسازی کف ویلا

بازسازی کف، یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌‌ترین بخش‌هاست ولی اگر بودجه کافی برای بازسازی این قسمت ندارید، دیوارها و دیگر بخش‌های ویلا را با توجه به کف موجود بازسازی کنید.

بازسازی نمای ویلا

معمولاً بازسازی این قسمت، در انتهای کار بازسازی بخش‌های داخلی ویلا انجام می‌شود.

 

ویلای لاکچری

 

سخن پایانی

بسیاری از افراد به دلیل علاقه‌ای که به ویلای قدیمی‌ خود دارند، حاضر به فروش آن و خرید یک ویلای نوساز و مدرن نیستند، به همین دلیل یکی از مناسب‌ترین کارهایی که می‌تواند صورت گیرد، بازسازی آن است. بازسازی معمولاً در بخش‌های مختلف ویلا انجام می‌شود و به صورت کلی یا جزئی قابل انجام است.

اگر تخصص کافی در امر بازسازی ویلای قدیمی ندارید، بهتر است به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه، از متخصصان و گروه‌های معماری و بازسازی کمک بگیرید.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.