مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

قیمت بازسازی خانه در سال 1402؛ حداقل هزینه بازسازی خانه

قیمت بازسازی خانه در سال 1402

بازسازی خانه یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که می‌توانید در زندگی خود بگیرید. این کار می‌تواند به شما کمک کند تا خانه خود را مطابق با سلیقه و نیازهای خود طراحی و بازسازی کنید. با این حال، بازسازی خانه در صورت عدم رعایت یک سری از مسائل، می‌تواند کاری پر هزینه باشد. بنابراین، مهم است که قبل از شروع کار، از هزینه‌های آن آگاه باشید.

 

قبل و بعد از بازسازی خانه

 

در این مقاله، قصد داریم به بررسی آخرین قیمت بازسازی خانه در سال 1402 بپردازیم. این مقاله در آذر ماه سال 1402 نوشته شده و گروه معماری رینو با استفاده از تجربیات خود و مصالح به کار رفته در پروژه‌های قبلی و عوامل موثر در پروژه‌های بازسازی خانه و آپارتمان به بررسی قیمت بازسازی خانه پرداخته است و همچنین مراحل بازسازی خانه در یک پروژه روتین و روند کار با ما در ادامه مقاله آمده است:

 

مراحل بازسازی خانه

در ادامه به ذکر مراحل کلی بازسازی خانه در یک پروژه روتین می‌پردازیم:

1- طراحی: اولین مرحله، طراحی داخلی و طراحی معماری خانه است. در این مرحله، باید مشخص کنید که چه تغییراتی را می‌خواهید در خانه خود ایجاد کنید. البته تحویل گرفتن کار طراحی داخلی نکات مهمی دارد که از اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

 

بازسازی خانه

 

2- تخریب: در صورتی که پروژه، نیاز به تخریب داشته باشد، این مرحله یکی از مراحل مهم و موثر در هزینه بازسازی آپارتمان به شمار می‌رود.

3- مراحل اجرایی کار: به طور کلی یک پروژه بازسازی مراحل اجرایی متغیر و متفاوتی دارد که اهم آن‌ها اصلاح دیوارهای داخلی، تعویض کفپوش، لوله کشی، تعویض کاشی و سرامیک سرویس‌های بهداشتی، گچکاری، نقاشی و رنگ آمیزی، تعویض در و پنجره‌ها، برقکاری و نورپردازی، ساخت و نصب کمد و کابینت، تعویض و یا تغییر سیستم سرمایش و گرمایش و چندین آیتم دیگر خواهد بود.

4- تحویل پروژه: در این مرحله، کارهای بازسازی خانه تکمیل شده و بعد از نظافت، خانه آماده تحویل به کارفرما می‌شود. یکی از نکات مهم در تحویل پروژه توجه به ایرادات احتمالی و رفع آن‌هاست.
 

روند کار با گروه معماری رینو در بازسازی خانه

به طور کلی گروه ما در پروژه‌های بازسازی، روند کاری زیر را دنبال می‌کند:

مرحله اول: مشاوره رایگان: در این مرحله، کارشناسان ما از پروژه شما بازدید کرده و بعد از ملاقات شما و بررسی نیازهای کاربران استفاده کننده از فضاها و همچنین برداشت اولیه پلان خانه، یک پروپوزال و طرح اولیه پیشنهادی به همراه تخمین قیمت بازسازی خانه به شما ارائه خواهند کرد.

 

مشاوره بازسازی

 

مرحله دوم: طراحی: بعد از مشخص شدن همه دغدغه‌ها و سلایق کارفرما کار طراحی داخلی پروژه شروع خواهد شد.

مرحله سوم: برآورد هزینه: بعد از نهایی شدن طراحی داخلی خانه، هزینه بازسازی آپارتمان و یا خانه شما را بر اساس طراحی داخلی و مساحت خانه برآورد می‌کنیم.

مرحله چهارم: عقد قرارداد: بعد از تعیین و شفاف شدن همه آیتم‌های بازسازی، قرارداد اجرا منعقد می‌گردد.

مرحله پنجم: کار اجرایی: کار بازسازی را طبق قرارداد آغاز کرده و حداکثر تلاش خود را برای انجام کار با بهترین کیفیت به کار خواهیم گرفت.

مرحله هفتم: تحویل کار: کار بازسازی را طبق قرارداد به شما تحویل خواهیم داد.

مرحله پایانی: گارانتی: بعد از تحویل پروژه بازسازی در صورت وجود هرگونه ایراد اجرایی در کار، گروه ما به صورت رایگان امور مربوط به رفع عیب و نقص را انجام خواهند داد.

 

بازسازی

قیمت مصالح مورد استفاده در بازسازی

مصالح ساختمانی مورد استفاده در بازسازی ساختمان، بر اساس مراحل کار تعیین می‌شوند. در هر مرحله از بازسازی، مصالح خاصی مورد نیاز است که با توجه به شرایط و نیازهای پروژه، انتخاب می‌شوند. رایج‌ترین مصالح مورد استفاده در بازسازی خانه با حدود قیمت خرید و اجرای آن در آذر ماه 1402 به شرح زیر است:

1- مصالح مورد استفاده در بازسازی نما:
  • سنگ با کف قیمتی حدود متر مربعی 800/000 تومان با اجرا که بسته به نوع سنگ و اکیپ اجرایی تغییر می‌کند.

  • آجر نسوز با حداقل قیمت خرید و اجرای مترمربعی 600/000 تومان.
  • چوب ترمو از مترمربعی 700/000 تومان
2- مصالح مورد استفاده در بازسازی سقف: 
  • رابیتس و گچ که متغیرهای زیادی مثل نوع گچکاری، اجرت گچکار، کیفیت رابیتس که حداقل قیمت با نصب و گچکاری مترمربعی 150/000 تومان خواهد بود.
  • کناف که امروزه رایج‌ترین متریال مورد استفاده در بازسازی سقف و دیوار بوده و قیمت آن از مترمربعی 250/000 تومان شروع می‌شود.
  • کاذب آکوستیک با حداقل قیمت 200/000 تومان

البته سقف‌های کاذب انواع مختلفی مانند تایل‌های گچی، PVC، پلکسی و ... دارد که در بازار امروز ایران یکی از آن‌ها سقف امرتات است که سرعت اجرای بالا و وزن پایین‌تری نسبت به بقیه سقف‌ها دارد و می‌توانید برای پروژه خود از این نوع سقف نیز استفاده نمایید.

 

بازسازی آشپزخانه

3- مصالح مورد استفاده در بازسازی کف: 
  • پارکت و لمینیت، حداقل قیمت برای لمینیت ایرانی با اجرت نصاب از مترمربعی 350/000 تومان شروع می‌شود.
  • سرامیک که در بازار ایران تولیدکننده‌های خوبی مانند تبریز، مرجان، PMA و ... وجود دارند و کف قیمت خرید و اجرای آن از حدود 500/000 تومان خواهد بود.
  • سنگ، قیمت سنگ برای اجرا در کف از حدود 600/000 تومان شروع می‌شود.
  • موکت تایل که مدل‌ها و طرح‌های متنوعی دارد و معمولاً در بازسازی اداری استفاده می‌گردد و حدود قیمت آن از مترمربعی 500/000 تومان می‌باشد.

متریال‌های مختلف دیگری در بازسازی کف کاربرد دارند که شامل کفپوش PVC، موزائیک، بتن اکسپوز و ... می‌باشند.

4- مصالح مورد استفاده در بازسازی دیوارهای فضاهای داخلی: 
  • کاغذ دیواری که انواع و جنس‌های مختلف دارد و قیمت‌های آن از مترمربعی 250/000 تومان شروع می‌شود.
  • نقاشی، هزینه رنگ آمیزی دیوارها از مترمربعی 70/000 تومان و برای سقف از مترمربعی 90/000 شروع می‌شود که بسته به نوع رنگ، برند رنگ، کیفیت اجرا و عوامل دیگر متفاوت خواهد بود.

در بازسازی دیوارهای داخلی آیتم‌های دیگری مانند دیوارچینی، آجر یا سفال یا بلوک سیمانی، گچکاری، کناف و ... نیز می‌توانند دخیل باشند.

5- هزینه کارهای چوبی خانه:

یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در قیمت بازسازی خانه، آیتم‌های چوبی است که شامل کابینت، دیوارهای دکوراتیو ، کمدها و ... می‌باشد که قیمت آن به عوامل زیادی مانند سبک مورد نظر، جنس، طرح کلی و طرح خود چوب، دستمزد اکیپ اجرایی و کارگاه ساخت و ... بستگی دارد ولی برای کابینت معمولی با جنس ورق هایگلاس AGT ترک حداقل هزینه برای مترطول از حدود 6/000/000 تومان می‌باشد.

 

بازسازی دستشویی

6- شیرآلات دستشویی و آشپزخانه:

یک دست شیرآلات شامل یک شیر ظرفشویی، یک شیر روشویی، یک شیر دستشویی و یک شیر حمام بوده و برندها و کیفیت‌های متفاوتی دارد و حداقل قیمت آن از حدود 4/000/000 تومان می‌باشد.

به طور کلی انتخاب مصالح و متریال در پروژه بازسازی و قیمت بازسازی آپارتمان تاثیر زیادی دارد و برای این کار حتماً قبل از اجرا با افراد خبره در این زمینه مشورت نمایید و برای خرید به نکاتی مانند ماندگاری و دوام، زیبایی، قیمت، اشتعال پذیری، رنگ پذیری، کیفیت، برند و ... دقت نمایید تا یک خرید خوب برای پروژه بازسازی خانه خود داشته باشید.

ضمناً برآوردهای اعلام شده در فوق بر اساس قیمت‌های آذر ماه سال 1402 بوده و حداقل قیمت با کیفیت معقول و استفاده از مصالح ایرانی صورت گرفته است و برای پروژه‌های بازسازی لوکس بایستی از مصالح درجه یک ایرانی و یا مصالح خارجی استفاده شود که قیمت و هزینه آن‌ها به مراتب بالاتر است.

 

هزینه بازسازی خانه

 

سخن پایانی

بازسازی خانه می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و ارزشمند برای شما باشد و شاید هر خانواده، این موضوع را یک یا دو بار در کل عمر خود تجربه کند پس مهم است که قبل از شروع کار، از هزینه‌ها و عوامل موثر بر آن آگاه باشد.

با توجه به تمامی نکات گفته شده در مقاله و قیمت‌ بازسازی خانه در آذر ماه سال 1402، هزینه بازسازی آپارتمان مسکونی در شهر تهران با مصالح خوب ایرانی از حدود قیمت هر مترمربع 7/000/000 تومان شروع می‌شود.

همچنین با توجه به عوامل موثر بر قیمت بازسازی خانه، می‌توان با اتخاذ برخی از راهکارها و انتخاب یک گروه بازسازی حرفه‌ای قیمت بازسازی را کاهش داد. برای مشاوره رایگان درباره پروژه بازسازی خانه خود می‌توانید فرم مشاوره رایگان گروه معماری رینو را پرکنید تا کارشناسان ما ظرف 24 ساعت با شما تماس گرفته و راجع به پروژه خود از ما مشورت بگیرید.

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.