مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

بازسازی خانه های قدیمی؛ راهی برای پیوند گذشته با آینده

مزایای طراحی و بازسازی خانه های قدیمی که آن‌ها را نمی‌دانید!

خانه‌های قدیمی حس و حال متفاوتی با خانه‌های امروزی دارند و برای بسیاری از افراد یادآور خاطرات خوب دوران گذشته هستند. با گذر زمان، این خانه‌ها به رسیدگی و تعمیرات اساسی نیاز پیدا می‌کنند که برخی تخریب را به بازسازی ترجیح می‌دهند. این در حالی است که با هزینه بسیار کمتر می‌توانید خانه قدیمی مورد نظر خود را مدرن و جذاب کنید. از جمله مزایای طراحی و بازسازی خانه های قدیمی می‌توان به امکان ایجاد تغییرات در بنا و افزایش یا کاهش متراژ خانه اشاره کرد. اگر می‌خواهید با دیگر مزایای انجام این کار آشنا شوید، در این مطلب با گروه معماری رینو همراه باشید.

 

طراحی و بازسازی خانه های قدیمی

 

چرا باید خانه‌های قدیمی را بازسازی کرد؟

خانه‌های قدیمی سبک طراحی خاص خود را دارند و همین سبک طراحی خاص می‌تواند یک نوستالژی و یادآور خاطره‌ای جذاب باشد. در نتیجه، اگر می‌خواهید حس نوستالژیک را همچنان احساس کنید و در عین حال خانه مورد نظر شما مشکلات یک خانه قدیمی را نداشته باشد، طراحی و بازسازی آن بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

برخی خانه‌های قدیمی اسکلت‌بندی بسیار مقاومی دارند و به هیچ عنوان با خانه‌های جدید امروزی قابل قیاس نیستند. همچنین معماری این خانه‌ها با خانه‌های امروزی به کلی متفاوت است و بیشتر آن‌ها با تعداد واحدهای کم و متراژهای بزرگ ساخته می‌شوند. اگر شما هم طرفدار این نوع خانه‌ها هستید، توصیه می‌کنیم به جای تخریب این خانه‌ها یا خرید خانه نوساز و مدرن، خانه‌های قدیمی را بازسازی و مدرنیته کنید.

مزایای طراحی و بازسازی خانه های قدیمی چیست؟

طراحی و بازسازی خانه های قدیمی مزایا و معایب خاص خود را دارد که البته مزایای آن بسیار بیشتر از معایب آن است. از جمله مزایای طراحی و بازسازی خانه های قدیمی می‌توان به هزینه کمتر نسبت به ساخت، افزایش ارزش خانه، صرفه‌جویی در انرژی، بهبود کیفیت سکونت در آن خانه و امکان ایجاد تغییرات در بنا و متراژ اشاره کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

بازسازی خانه قدیمی

 

 

افزایش ارزش مادی خانه بعد از بازسازی

یک خانه قدیمی ارزش چندان زیادی ندارد و بیشتر از زمین آن است که قیمت خانه را تعیین می‌کند. اما زمانی که یک خانه قدیمی را بازسازی کنید، ارزش زمین و همین‌طور ملک آن بیشتر خواهد شد. در نتیجه، می‌توان از نظر سرمایه‌گذاری هم نیم‌نگاهی به طراحی و بازسازی خانه های قدیمی داشت.

امکان تغییر در بنا و ایجاد فضای دلخواه

قرار نیست که خانه‌ای که قصد سکونت در آن را دارید، در تمام بخش‌ها مطابق با سلیقه و نیاز شما باشد. در خانه‌های جدید ایجاد تغییر در نقشه و متراژ یا امکان‌پذیر نیست یا هزینه بسیار زیادی دارد. این در حالی است که می‌توان در یک خانه قدیمی در فرایند بازسازی تغییراتی ایجاد و متراژ و نقشه آن را مطابق با سلیقه خود کرد.

صرفه‌جویی در انرژی

یکی از مهم‌ترین مزایای طراحی و بازسازی خانه های قدیمی، صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی است. اگر می‌خواهید یک خانه قدیمی را تخریب و جای آن خانه‌ای نو بسازید، باید به این نکته اشاره کنیم که ساخت یک خانه نو هزینه‌های زیادی دارد و برای ساخت آن انرژی زیادی هم مصرف می‌شود. این در حالی است که طراحی و بازسازی یک خانه قدیمی از نظر هزینه و مصرف انرژی به صرفه خواهد بود. در نتیجه، اگر بودجه محدودی دارید و میزان مصرف انرژی هم برای شما اهمیت دارد، بازسازی خانه های قدیمی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

هزینه کمتر نسبت به تخریب و ساخت خانه جدید

تخریب یک خانه قدیمی هزینه نسبتا زیادی دارد. این در کنار هزینه‌های سرسام‌آور ساخت خانه‌های جدید باعث می‌شود که هزینه ساخت بسیار زیاد شود. این در حالی است که بازسازی خانه‌های قدیمی به هیچ عنوان هزینه هنگفتی نیاز ندارد و با بودجه محدود هم می‌توان این کار را انجام داد.

افزایش کیفیت سکونت در خانه بازسازی شده

بسیاری از افرادی که قصد بازسازی خانه‌های قدیمی را دارند، به دنبال سکونت در این خانه‌ها هستند. یک خانه قدیمی، بعد از گذشت حداقل دو دهه، به تعمیراتی اساسی نیاز دارد. همچنین ممکن است نقشه خانه خیلی مطابق سلیقه شما نباشد. با طراحی و بازسازی یک خانه قدیمی، می‌توانید به یک‌باره تمام تعمیرات اساسی آن را انجام دهید و در عین حال نقشه و متراژ آن را هم مطابق با نیاز خود تغییر دهید که تمام این موارد دست به دست هم می‌دهند تا کیفیت سکونت در یک خانه قدیمی بازسازی شده بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید.

 

طراحی و بازسازی آپارتمان

 

 

در طراحی و بازسازی خانه های قدیمی چه تغییراتی انجام می‌شود؟

زمانی که یک خانه قدیمی وارد فرایند طراحی و بازسازی می‌شود، موارد مختلفی در داخل و خارج خانه دستخوش تغییر خواهند شد. از جمله این موارد می‌توان به طراحی داخلی، طراحی خارجی، تاسیسات ساختمان، تغییرات متراژ و تغییر نقشه خانه اشاره کرد.

 

بازسازی

 

 

خانه‌های قدیمی از تاسیسات و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی قدیمی استفاده می‌کنند که بعد از گذشت چند سال دچار مشکل می‌شوند و به تعمیر نیاز پیدا می‌کنند. این در حالی است که در فرایند بازسازی می‌توانید تمام سیستم گرمایشی، سرمایشی و تاسیسات ساختمان را دستخوش تغییرات کنید. در واقع، خانه‌های قدیمی دارای موتورخانه هستند. اما خانه‌های جدید از سیستم پکیج که در عین مصرف کمتر گاز بازدهی بهتری هم دارد.

مزایای بی‌شمار طراحی و بازسازی خانه های قدیمی را دست کم نگیرید

از مهم‌ترین مزایای طراحی و بازسازی خانه های قدیمی می‌توان به هزینه کمتر، صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی، حفظ حس نوستالژیک، آرامش خاطر با سکونت در شرایط مناسب، افزایش ارزش مادی و امکان بازطراحی نقشه خانه اشاره کرد. در نتیجه، اگر در یک خانه قدیمی سکونت دارید یا چنین خانه‌ای را خریداری کرده‌اید و قصد تخریب آن را دارید، توصیه می‌کنیم نیم‌نگاهی به طراحی و بازسازی خانه های قدیمی و مزایای این کار داشته باشید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.