مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

طراحی داخلی کافی شاپ؛ آخرین ترندهای دکوراسیون کافه

طراحی داخلی کافی شاپ

کافه‌ها یا کافی شاپ‌ها یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تفریح، کار و گذراندن اوقات فراغت هستند و در ایران هم یکی از بهترین تفریحات جوانان رفتن به کافه است. بنابراین فکر روی طراحی داخلی کافی شاپ و دکوراسیون آن نقش مهمی در جذب مشتریان بیشتر و ایجاد تجربه‌ای دلنشین و خاص برای آن‌ها دارد. در این مقاله از گروه بازسازی رینو قصد داریم به اصول و نکات طراحی داخلی کافه با سبک‌های مختلف بپردازیم و ترندهای روز در دکوراسیون کافه را بررسی کنیم.

 

طراحی کافی شاپ

7 نکته در طراحی داخلی کافی شاپ

طراحی داخلی کافی شاپ باید با توجه به اهداف و نیازهای صاحب کافه و همچنین مخاطبان هدف آن انجام شود. در طراحی داخلی کافی شاپ، باید به نکات زیر توجه داشت:

1- توجه به فضاهای خالی و سیرکولاسیون: فضای کافه باید به گونه‌ای طراحی شود که فضای مورد نیاز برای رفت و آمد و تردد مشتریان وجود داشته باشد. همچنین در طراحی داخلی کافه باید فضاهای مختلف آن، مانند فضای نشستن، فضای بار، کانتر، ویترین و حتی فضای سرویس بهداشتی، به گونه‌ای طراحی شوند که به جذب مشتریان بیشتر کمک کنند.

2- نورپردازی: نورپردازی مناسب در طراحی داخلی کافی شاپ می‌تواند فضای آن را زیباتر و دلنشین‌تر کند. در طراحی داخلی کافه، باید از ترکیبی از نورهای طبیعی و مصنوعی استفاده کرد تا فضای کافی شاپ روشن و پر انرژی باشد، البته همه این موارد بسته به تم اصلی و ایده اولیه طراحی داخلی آن دارد.

3- رنگ‌بندی: رنگ‌بندی یکی از مهم‌ترین عوامل در دکوراسیون داخلی کافی شاپ است. در طراحی داخلی کافه، باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که فضای کافی شاپ را بزرگ‌تر و زیباتر نشان دهد. همچنین، باید رنگ‌هایی را انتخاب کرد که با سبک دکوراسیون کافه هماهنگی داشته باشند.

 

مبلمان کافه

 

4- انتخاب مبلمان و وسایل: مبلمان و وسایل کافی شاپ باید متناسب با فضای کافه و سبک دکوراسیون آن انتخاب شوند. مبلمان باید راحت و کاربردی باشند و وسایل باید با سلیقه مشتریان هدف هماهنگ باشند.

 

5- استفاده از اکسسوری‌ها: اکسسوری‌ها و عناصر هنری و تزئینی می‌توانند به زیباتر و جذاب‌تر کردن فضای کافه کمک کنند.

6- توجه به حس مخاطبان و مشتریان: مهم‌ترین نکته در طراحی داخلی کافی شاپ این است که تمرکز اصلی طراح باید روی حس مخاطبان و مشتریان باشد و در همه مراحل طراحی و اجرا باید این نکته را در نظر داشت.

7- تهویه کافه: در طراحی داخلی کافه باید این نکته را در نظر داشت که فضاها و پنجره‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که تهویه طبیعی داشته باشند و البته سیستم مناسب برای تهویه نیز برای کافه باید در نظر گرفت.

 

طراحی داخلی کافی شاپ

 

سبک‌های مختلف طراحی داخلی کافی شاپ

در طراحی داخلی کافی شاپ، می‌توان از سبک‌های مختلف استفاده کرد. برخی از محبوب‌ترین و به روز ترین سبک‌های طراحی داخلی کافی شاپ عبارتند از:

1- سبک مدرن: این سبک از طراحی داخلی به دلیل اینکه همیشه یکی از ترندهاست باعث می‌شود که دکوراسیون کافه شما همیشه به روز و مدرن باشد.

2- سبک کلاسیک: اگه کافه‌ای دارید که فضای بزرگی دارد حتما یکی از گرینه‌های شما در طراحی داخلی کافه باید سبک کلاسیک باشد.

3- سبک روستیک: این سبک از طراحی داخلی با استفاده از مواد و مصالح طبیعی، فضایی روستایی و ساده ایجاد می‌کند.

سبک های طراحی داخلی کافه

4- سبک صنعتی: این سبک از طراحی داخلی که یکی از سبک‌های ترند در طراحی داخلی کافه در ایران نیز است با استفاده از عناصر صنعتی، فضایی خلاقانه و منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند.

5- سبک بوهمیان: می‌توان گفت که به روز ترین سبک طراحی داخلی کافی شاپ در ایران این سبک است که برای آشنایی بیشتر با آن می‌توانید مقاله سبک بوهمیان در طراحی داخلی را مطالعه کنید.

 

دکوراسیون کافه

 

ترندهای روز در دکوراسیون کافه

  • لوکیشن عکاسی: محبوب‌ترین ترند در طراحی داخلی و دکوراسیون کافه در نظر گرفتن محلی برای عکاسی مشتریان است که به رونق بیشتر و برندینگ کافه کمک بزرگی خواهد کرد.
  • میزها برای تعداد افراد مختلف: یکی دیگر از چالش‌های این روزها در کافه‌ها موضوع صف ورود و رزرو است که راه حل آن در دکوراسیون کافه و مدیریت آن نهفته است می‌توان با در نظر گرفتن میزهای متنوع برای تعداد افراد مختلف این موضوع را تا حد زیادی حل کرد. مثلاً همه نوع میز دو، سه، چهار نفره و حتی بیشتر در فضا در نظر گرفت.
  • استفاده از گل و گیاه: در سال‌های اخیر استفاده از گیاهان و گل‌ها در دکوراسیون کافه بیشتر شده که به زیبایی و شادابی فضا کمک می‌کند. همچنین در کافه‌های شهرهای بزرگ، بهبود کیفیت هوای داخل کافه هم یکی از نتایج آن است.
  • استفاده از نورپردازی‌های خاص: نورپردازی‌های خاص می‌توانند فضای کافی شاپ را جذاب‌تر کنند.
  • استفاده از عناصر هنری: عناصر هنری و تابلوها می‌توانند دکوراسیون کافه را خلاقانه‌تر کنند.
  • فضای تولد و مراسم: یکی دیگر از چالش‌های این روزهای کافه‌ها برگزاری بیش از حد تولد در کافه است که می‌توان در طراحی داخلی کافه با در نظر گرفتن فضایی مخصوص این کار از مزاحمت برای مشتریان جلوگیری کرد.

 

فضای کار اشتراکی در کافه

  • فضای کار اشتراکی: چند سالی است که این موضوع در دکوراسیون کافه‌ها ترند بوده و در صورت داشتن فضا و قرارگرفتن کافه در محل‌های اداری داشتن یک فضای کار اشتراکی به رونق هر چه بیشتر کافه کمک خواهد کرد.

 

  • استفاده از فناوری: ادغام فناوری در دیزاین کافه یکی دیگر از موضوعات مهم است.
  • استفاده از مواد بازیافتی: استفاده از مواد بازیافتی در دکوراسیون کافه علاوه بر مسئولیت اجتماعی آن برند، باعث ایجاد ارتباط با مشتریان دوستدار محیط زیست خواهد شد.

 

نورپردازی کافه

  • فضاهای خارجی دلنشین: ایجاد فضاهایی خارجی برای نشیمن با استفاده از گل‌ها و گیاهان زیبا یا دید و منظر به شهر یکی دیگر از ترندهای روزهای بعد از کرونا در طراحی داخلی کافی شاپ است.

ترندهای طراحی داخلی کافه‌ها همواره در حال تغییر هستند و بستگی به نیازها و تغییرات جامعه دارند. طراحی داخلی کافه‌ها نیز باید با این ترندها همگام شده و تازه‌ترین ایده‌ها را اجرا کنند.

 

طراحی فضای بیرونی کافه

فرآیند طراحی داخلی کافی شاپ:

طراحی داخلی کافی شاپ یک فرآیند است که شامل مراحل مختلفی می‌شود. مهم‌ترین مراحل آن عبارتند از:

  • تعیین نیازها و اهداف پروژه
  • انتخاب تم و سبک طراحی
  • انجام تحقیقات و بررسی مثال‌های موفق
  • انتخاب رنگ‌ها، مواد، مبلمان و لوازم جانبی
  • تهیه نقشه‌ها، نماها و مدل‌های سه بعدی
  • اجرای طراحی و نظارت بر کیفیت
  • ارزیابی نتایج و اعمال تغییرات لازم

البته باید به نکات دیگری برای تحویل گرفتن و سفارش کار طراحی داخلی کافه نیز توجه نمود که شما می‌توانید مقاله مربوط به آن را از اینجا مطالعه کنید.

جمع بندی

این روزها با توجه به تعدد کافه در سطح شهر، طراحی داخلی و دکوراسیون کافه‌ نقش مهم‌تری در جذب و نگه‌داشتن مشتریان دارد. با استفاده از نکات و ترندهای ذکر شده در طراحی داخلی کافی شاپ، می‌توان به جلب توجه مشتریان و تجربه بهتر آن‌ها و در نتیجه افزایش فروش کافه کمک بزرگی کرد. برای مشاوره رایگان در خصوص طراحی داخلی کافی شاپ و بازسازی آن می‌توانید از طریق فرم مشاوره اقدام کنید تا کارشناسان ما تا 24 ساعت آینده با شما تماس بگیرند و تجربه خود در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارند.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما تا 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.