مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

اتاق خواب مستر؛ فضایی برای آرامش و زیبایی

دکوراسیون اتاق خواب مستر

خانه‌های امروزی، دیگر مانند گذشته تنها دارای چند اتاق خواب معمولی، یک پذیرایی و یک آشپزخانه ساده نیستند! بلکه در حال حاضر، خانه‌ها هر یک دارای روح و شخصیتی متفاوت هستند. یکی از اتاق‌هایی که در سازه‌های امروزی به چشم ‌می‌خورد و در شکل‌گیری شخصیت تازه خانه‌های معاصر نقش دارد، اتاق خواب مستر است. ما بایستی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر، انواع ایده‌ها و ویژگی‌هایی را مد نظر خود قرار دهیم که در نهایت، اتاق خوابی با ظاهر و طراحی مد نظرمان، نتیجه کار باشد. در این مطلب با گروه معماری رینو همراه باشید تا به بررسی همه جانبه طراحی اتاق مستر و معرفی انواع دکوراسیونی که مناسب این اتاق است، بپردازیم.

 

اتاق خواب مستر

 

یک اتاق مستر خوب، چه ویژگی‌هایی دارد؟

در واقع زمانی که تصمیم ‌می‌گیریم تا دکوراسیون اتاق مستر را طراحی کنیم، در وهله اول بایستی به دنبال این باشیم که اصلاً یک اتاق خواب مستر خوب، چه ویژگی‌هایی را با خود به همراه دارد.

یک اتاق خواب که به درستی دکور شده است، در واقع ویژگی‌های زیر را با خود به همراه دارد:

  • طراحی این اتاق با در نظر گرفتن بُعد فضا انجام شده است، یعنی بیشتر فضا در منزل به این اتاق اختصاص داده شده است.
  • فضای این اتاق خواب به گونه‌ای است که یک تخت دو نفره به راحتی در آن قرار‌ می‌گیرد.
  • این اتاق به گونه‌ای دکوراسیون شده است که یک‌ میز آرایش، با فاصله مناسب از سایر اجزا و به درستی در این اتاق قرار گرفته است.
  • علاوه بر ‌میز، دو پاتختی نیز در این اتاق وجود دارد که هیچ محدودیتی در حرکت در اتاق ایجاد نمی‌کنند.
  • در نهایت، این اتاق دارای چندین کمد است که هر یک به گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده از آن‌ها، مشکلی در فضا و مواردی دیگر ایجاد نمی‌کند.

پس به طور کلی، یک اتاق خواب مستر خوب در واقع اتاق خوابی است که برای شما راحتی حرکت را به همراه داشته و از شلوغی یا بیش از حد اشباع شدن فضا از وسایل، جلوگیری‌ می‌کند.

 

دکوراسیون اتاق مستر

 

انواع سبک‌های دکوراسیونی که ‌می‌توان در اتاق خواب مستر پیاده سازی کرد

یک اتاق خواب با طراحی خوب نه تنها باید راحت باشد، بلکه باید سبک شخصی و سلیقه صاحب خانه را نیز منعکس کند. انواع مختلفی از سبک‌های دکوراسیون وجود دارد که ‌می‌توان برای رسیدن به این هدف در اتاق خواب مستر اجرا کرد.

سبک ‌مینیمال:

 این نوع سبک به سادگی و کاربردی بودن بیش از تزئینات و شکوه اهمیت می‌دهد. این سبک طراحی شامل استفاده از خطوط، رنگ‌های خنثی و فضاهایی باز، برای ایجاد فضایی آرام و دنج است. سبک‌ مینیمال برای کسانی که ظاهری ساده و مدرن را برای اتاق خواب خود‌ ترجیح‌ می‌دهند، عالی است.

سبک بوهمیایی:

این نوع سبک طراحی با ‌ترکیبی از الگوها، بافت‌ها و رنگ‌ها از فرهنگ‌ها و دوره‌های مختلف، مشخص ‌می‌شود. در سبک بوهمیایی، استفاده از هر چیزی برای ایجاد یک فضای التفاطی و آزاد است که منعکس‌کننده فردیت صاحب خانه ‌می‌باشد. طراحی بوهمی برای کسانی که عاشق سفر و جمع‌آوری اقلام منحصر به فرد از سراسر جهان هستند، عالی است.

 

سبک بوهمیایی

سبک معاصر:

این نوع سبک طراحی تماماً در مورد خطوط براق، حداقل تزئینات و تاکید بر عملکرد است. اغلب از رنگ‌های جسورانه، اشکال هندسی و مصالح مدرن مانند فلز و شیشه برای ایجاد ظاهری براق و پیچیده در سبک معاصر استفاده‌ می‌شود.

سبک کلاسیک:

 این نوع سبک طراحی ریشه در سبک‌های کلاسیک اروپایی داشته و دارای جزئیات دقیق، رنگ‌های غنی و پارچه‌های مجلل مانند مخمل و ابریشم است. در این طراحی ما اغلب شاهد مبلمان قدیمی مانند تخت‌خواب‌های چهار پوستر، لوسترها و تابلوهای قدیمی هستیم. طراحی کلاسیک برای کسانی که‌ می‌خواهند در اتاق خواب خود حس زیبایی بی‌انتها را ایجاد کنند، ایده‌آل است.

سبک روستیک:

این نوع سبک طراحی تماماً بر ایجاد فضایی گرم و دلپذیر تمرکز دارد که زیبایی طبیعت را منعکس‌ می‌کند. در این سبک طراحی، اغلب از مواد طبیعی مانند چوب، سنگ و چرم برای ایجاد حسی دنج و روستایی استفاده ‌می‌شود. طراحی روستیک برای کسانی که عاشق فضای باز هستند و ‌می‌خواهند اتاق خوابشان مانند یک خانه چوبی در جنگل باشد، عالی است.

 

انواع آیتم‌‌هایی که‌ می‌توان در اتاق خواب مستر استفاده کرد

حال که دانستیم از چه سبک‌های دکوراسیونی‌ می‌توان در اتاق خواب مستر استفاده کرد، در این بخش بهتر است با آیتم‌هایی آشنا شویم که در کنار سبک انتخابی شما، اتاق خواب مسترتان را کامل ‌می‌کند.

  • سرویس بهداشتی و حمام: اتاق خواب مستر باید دارای یک سرویس بهداشتی و حمام جداگانه باشد.
  • فضای اختصاصی برای لباس‌ها یا کلوزت روم: اتاق خواب مستر معمولاً باید دارای انواع کمدهای دیواری بزرگ بوده و یا اتاق کوچکی را به عنوان کلوزت روم داشته باشد.
  • انواع مختلفی از تجهیزات صوتی و تصویری: از آنجایی که اتاق مستر باید همه چیز تمام باشد، پس استفاده از انواع تجهیزات صوتی تصویری بلامانع است. توصیه‌ می‌کنیم تلویزیون‌ را در اتاق خواب مستر به دیوار نصب کنید تا دکوراسیون را مدرن و شیک‌تر نشان دهد.
  • انواع مختلفی از فضای نشیمن: شما‌ می‌توانید در اتاق مستر انواع مختلفی از فضای نشیمن را بسته به متراژ اتاق ایجاد کنید. به عنوان مثال، مبلمان را در کنار پنجره قرار دهید یا بخشی از اتاق مختص به قرار دادن مبلمان و‌ یا‌ میز و صندلی پایه بلند بگذارید تا محیط اتاق خواب مستر شما، کاربردی‌تر شود.

 

سخن پایانی

اتاق خواب مستر، همان‌طور که در مطلب بالا نیز به این موضوع اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه‌های امروزی است. این اتاق خواب که تقریباً هر آیتمی که در خانه به چشم ‌می‌خورد را در خود دارد،‌ می‌تواند در کنار سبک‌های مختلف دکوراسیون، بسیار کاربردی عمل کند. با در نظر گرفتن انواع سبک‌هایی که‌ می‌توان در اتاق خواب خود پیاده‌سازی کرد و از طرفی دیگر، قرار دادن صحیح آیتم‌های معرفی شده در داخل اتاق، یک اتاق خواب مستر عالی با طراحی دلنشین و ظاهری چشم‌نواز که تماماً مطابق با سلیقه‌تان است را برای خود به همراه داشته باشید.

با تکمیل فرم مشاوره آنلاین میتوانید به صورت رایگان با مشاورین متخصص گروه معماری رینو مشاوره شوید.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما تا 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.