مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

بازسازی مغازه؛ راهی برای جذب مشتریان بیشتر

بازسازی مغازه

مغازه به عنوان محل کسب و کار لازم است که همیشه ظاهری تمیز و مرتب داشته باشد؛ با این حال، این مکان‌ها هم مانند هر ساختمان و یا سازه دیگری دچار فرسودگی می‌شود و تعمیر و بازسازی آن گریزناپذیر است. بازسازی مغازه از آن جهت که با مشتریان شما مرتبط است، در صورت نیاز، باید به سرعت انجام شود؛ ولی ممکن است خیلی از افراد ندانند که کار را باید از کجا شروع کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در خصوص بازسازی مغازه، به خصوص مغازه‌های قدیمی، مطالبی را ارائه کنیم، پس اگر شما هم تصمیم دارید یک دگرگونی اساسی در محل کسب و کار خود ایجاد کنید، این مطلب از گروه معماری رینو را از دست ندهید.

 

بازسازی مغازه

 

چرا بازسازی مغازه مهم است؟

همان طور که گفتیم، برای موفقیت در کار فروش، محل کسب باید ظاهری مرتب و موجه داشته باشد زیرا این موضوع یکی از مواردی است که حتی می‌تواند میزان فروش کسبه را بالاتر هم ببرد؛ چرا که بسیاری از مشتریان، در هنگام خرید، توجه زیادی به دکوراسیون و طراحی ویترین مغازه‌ها می‌کنند. از دیگر دلایلی که بازسازی مغازه قدیمی ‌حائز اهمیت است، عبارتند از:

  • جذب مشتریان بیشتر
  • افزایش فروش
  • پیشی گرفتن از رقبا
  • ارتقای روحیه کارکنان و شاغلین در مغازه
  • کمک به برندینگ
  • رضایت مشتریان قبلی و خرید مجدد
  • کسب اعتبار بیشتر بین همکاران

 

دکوراسیون مغازه

 

برای بازسازی مغازه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای را که در هنگام بازسازی مغازه باید در نظر گرفت این است که حتماً این کار باید با برنامه‌ریزی انجام شود زیرا در غیر این صورت، هم کار بازسازی شما به طول می‌انجامد و هم این که هزینه‌های شما افزایش چشمگیری خواهد دشت؛ پس پیش از این که دست به هر اقدامی ‌بزنید، در ذهن خود برنامه‌ریزی کنید و تصویری را از آن چه می‌خواهید داشته باشید، در ذهن خود تداعی کنید.

حتی در صورتی که هیچ سررشته‌ای از طراحی و چیدمان و یا از کار بازسازی مغازه ندارید، باز هم یک تصویر ذهنی می‌تواند به شما کمک کند که با متخصصان این امر مشورت هدفدارتری داشته باشد.

همچنین در هنگام بازسازی مغازه حتماً باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید، از جمله این که:

  1. متراژ مغازه شما اجازه ایجاد تغییرات مورد نظر را به شما می‌دهد؟
  2. آیا دیوارهای مغازه فضای مورد نیاز برای قرار دادن تجهیزات اضافی را دارد؟
  3. آیا سیم کشی مغازه به گونه ای است که می‌توان از انواع لامپ‌ها و روشنایی‌های جدید در آن استفاده کرد؟
  4. چه میزان بودجه‌ای را برای بازسازی در نظر گرفته‌اید و آیا فکری برای هزینه‌های اضافی کرده‌اید؟
  5. تجهیزات مورد نیاز برای بازسازی چه چیزهایی است؟

 

بازسازی ویترین مغازه

 

بخش‌های مهم قابل بازسازی در مغازه

این که شما مغازه خود را تا چه میزان بازسازی کنید، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها زمان و بودجه شما هستند ولی بخش‌هایی از مغازه هستند که بازسازی آن‌ها ضروری است، از جمله:

ویترین مغازه:  این بخش مهم‌ترین قسمت مغازه به شمار می‌رود که باید آن را متناسب با محصولاتی که می‌خواهید ارائه کنید، طراحی و بازسازی کنید. ویترین مغازه در واقع، معرف حرفه شماست.

محیط داخلی مغازه: محیط داخلی مغازه باید به گونه ای باشد که نه تنها مشتریان از دیدن جلوه‌های بصری آن لذت ببرند، بلکه احساس آرامش کنند؛ بنابراین اگر مغازه شما فضای اضافی کافی دارد، می‌توانید با قرار دادن چند مبل یا صندلی راحتی یا آبسرد کن و ... فضایی را به وجود آورید که مشتری علاوه بر این که می‌تواند با فراغ بال خرید کند، امکان استراحت هم داشته باشد.  

 

بازسازی مغازه قدیمی

 

در بازسازی مغازه قدیمی‌ تا چه حد به نیاز مشتریان توجه کنیم؟

به جرات می‌توان گفت که یکی از موارد مهمی‌که باید در بازسازی مغازه در نظر گفت، نیاز و همین طور بازخورد مشتریان از تغییرات انجام شده توسط شماست. به عبارت دیگر، بازسازی مغازه باید متناسب با حساسیت‌ها و خواسته‌های مشتریان انجام شود؛ به همین دلیل، در هنگام بازسازی بخش‌های مختلف مغازه بهتر است نظر مشتریان را در نظر بگیرید. قسمت‌های مختلفی که توجه به آن‌ها در بازسازی مغازه قدیمی ‌مهم است عبارتند از:

ورودی مغازه: علاوه بر ویترین و نمای بیرونی مغازه، ورودی نخستین قسمتی است که می‌تواند مراجعین و مشتریان شما را تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین بهتر است ورودی مغازه شما فراخ و دلباز طراحی شود.

دیوارها: دیوارهای تمیز و رنگ شده می‌تواند جان تازه ای به مغازه شما دهد؛ هم چنین می‌توانید با انجام طراحی‌های مختلف روی دیوارها و دکور کردن آن‌ها با قفسه، هم از فضای موجود استفاده بیشتری کنید و هم این که توجه مشتریان را به مسیر دلخواه خود جلب کنید.

تجهیزات روشنایی: نور نه تنها همه چیز را زیباتر می‌کند، بلکه یک نورپردازی صحیح، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر رفتار خرید مشتریان داشته باشد؛ به همین دلیل بهتر است ارزیابی کنید که اگر میزان نور فعلی، تاثیر دلخواه شما را بر مشتریان نگذاشته است،  با استفاده از تجهیزات روشنایی، میزان نور مغازه را افزایش دهید.

کفپوش: یک کفپوش زیبا و شیک نه تنها می‌تواند مغازه شما را زیباتر کند، بلکه ‌تردد در آن نیز راحت‌تر صورت خواهد گرفت؛ بنابراین، با توجه به شغل و حرفه‌ای که دارید، از کفپوش متناسب در مغازه استفاده کنید.

 

سخن پایانی

بازسازی مغازه یکی از راه‌های اصلی برای جذب مشتریان است؛ در صورتی که صاحب یک کسب و کار هستید و از طریق یک مغازه یا فروشگاه قدیمی ‌با مشتریان خود در تماس هستید، بهتر است هر چه سریع‌تر مغازه خود را بازسازی کنید تا از این طریق محیط دلچسب‌تری را برای مشتریان خود فراهم کنید.

همچنین اگر قصد بازسازی دارید ولی از اصول آن بی‌اطلاع هستید می‌توانید با مطالعه مطالب مرتبط یا با تکمیل کردن فرم مشاوره رایگان در سایت گروه معماری رینو و مشاوره با مشاورین گروه معماری رینو ، مغازه خود را بازسازی کنید.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.