مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

ابزارهای بازسازی ساختمان؛ معرفی 5 ابزار مورد استفاده در بازسازی

ابزارهای بازسازی ساختمان

 

ابزارهای بازسازی ساختمان

 

چه بخواهید و چه نخواهید بعد از مدتی خانه شما فرسوده می‌شود، سیستم لوله کشی آب دچار مشکل می‌شود و ممکن است سیم کشی برق یا تلفن خانه هم آسیب‌هایی ببینند و شما چاره‌ای نداشته باشید جز انجام تعمیرات و حتی گاهی بازسازی بخش‌های مختلف خانه.

به عنوان مثال اگر لوله‌ها یا قیرگونی کف حمام یا سرویس بهداشتی شما نشتی داشته باشد، شما مجبور خواهید بود که به بازسازی دیوارهایی که بر اثر نم و رطوبت خراب شده‌اند؛ اقدام کنید. البته همان طور که می‌دانید، به طور کلی، بازسازی ساختمان کاری پرهزینه است و شاید بد نباشد که برخی کارهای جزئی و ساده را خود شما انجام دهید تا از پرداخت هزینه‌های اضافه در امان بمانید، ولی مسلماً برای انجام این کار، نیاز به ابزارهای بازسازی ساختمان دارید.

از آنجایی که ممکن است با ابزارهای بازسازی ساختمان آشنایی کافی نداشته باشید؛ تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به این موضوع بپردازیم؛ پس برای کسب اطلاعات مفید در این زمینه، تا انتها با گروه معماری رینو همراه باشید.

انواع ابزارهای بازسازی

شما برای بازسازی بخش‌های مختلف ساختمان، نیاز به انواع ابزارهای بازسازی ساختمان دارید که در ادامه به برخی از کاربردی‌ترین آن‌ها اشاره خواهم کرد:

دریل پیچ گوشتی شارژی : دریل پیچ گوشتی یک ابزار کاربردی در امر تعمیرات و بازسازی ساختمان است. در اصل این ابزار دو کاره محسوب می‌شود یعنی این که هم می‌توانید از آن به عنوان دریل برای ایجاد سوراخ در سطوح مختلف استفاده کنید و هم این که به عنوان پیچ گوشتی، برای سفت کردن انواع پیچ‌های ریز و درشت از آن بهره ببرید. این ابزار برای کار کردن نیازی به برق ندارد و با باتری کار می‌کند بنابراین به شما این امکان را می‌دهد که در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

 

دریل پیچ گوشتی شارژی

 

دریل چکشی: همان طور که می‌دانید یکی از انواع ابزار کاربردی برای بازسازی خانه، دریل‌ها هستند که از آن‌ها برای سوراخ کردن سطوح مختلف استفاده می‌شود. دریل چکشی هم از این قاعده مستثنی نیست. این ابزار نه تنها می‌تواند برای سوراخ کاری مورد استفاده قرار بگیرد، بلکه برای تخریب نیز از آن استفاده می‌شود. بنابراین در صورتی که قصد بازسازی ساختمان خود را دارید، حتما به یک دریل چکشی نیاز پیدا خواهید کرد .

دریل‌های چکشی قابلیت چرخش 360 درجه را دارند و به دلیل همین قابلیت، برای استفاده افراد راست دست و چپ دست مناسب هستند؛ همچنین این ابزار بازسازی، یک دسته کمکی دارد که همین موضوع گرفتن آن را در دست راحت‌تر کرده است. 

 

دریل چکشی

 

چکش تخریب: یکی دیگر از انواع تجهیزات و ابزارهای بازسازی ساختمان، چکش تخریب، هیلتی یا پیکور است. چکش تخریب همان طور که از نامش پیداست، برای تخریب سطوح مختلف کاربرد دارد. این ابزار با استفاده از ضربات قدرتمند و منظم، باعث تخریب سطوح مورد نظر شما می‌شود. چکش تخریب به اندازه‌ای قوی است که می‌تواند با وارد کردن ضربات قدرتمند، در زمان کوتاهی، سطح مورد نظر شما را تخریب کند.

چکش تخریب

مینی فرز: مینی فرز یک ابزار بازسازی برقی است که غالباً از آن برای برش یا هموار کردن سطوح مختلف اعم از سیمانی، سنگی یا فلزی استفاده می‌شود.

مینی فرز همان طور که از نامش پیداست، یک نوع فرز در ابعاد کوچک است که باید به صورت عمودی با آن کار کرد. از این دستگاه نه تنها می‌توان به منظور رفع ناهمواری‌‌ها و برش سطوح مختلف استفاده کرد، بلکه حتی برای پاک کردن رنگ از روی سطوح فلزی نیز کاربرد دارد.

 

مینی فرز

 

دستگاه جوش : دستگاه جوش هم یکی از پرکاربرد‌ترین انواع ابزارهای بازسازی ساختمان است و می‌توان به وسیله آن و با کمک قطعاتی تحت عنوان الکترود، بخش‌های مختلف فلزی و حتی غیر فلزی را به یکدیگر جوش داد. الکترودها که به آن‌ها میله الکترود هم گفته می‌شود، غالباً از‌ ترکیب اکسید سدیم یا سلولز، خاک رس و آهک تولید می‌شود. دستگاه جوش با استفاده از جریان برق کار می‌کند، به این صورت که جریان برقی که از دستگاه می‌گذرد، موجب می‌شود تا الکترود مورد نظر ذوب شود و ماده حاصله، حد فاصل دو قطعه‌ای را که برای جوش دادن در کنار هم قرار گرفته‌اند، پر می‌کند و به این صورت دو قطعه به هم متصل می‌شود. الکترودی که در جریان جوشکاری ذوب می‌شود، پس از قرار گرفتن میان دو قطعه، سریعاً سرد می‌شود و به یک ماده سفت و محکم با مقاومت بالا تبدیل می‌شود.

 

دستگاه جوش

 

شاید از خود بپرسید که دستگاه جوش در امر بازسازی ساختمان، چگونه می‌تواند به شما کمک کند؛ در جواب این پرسش باید بگوییم که این دستگاه در هنگام ساخت اتصالات جدید برای چهار چوب درها و پنجره‌ها کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت. فقط باید مراقب باشید تا در هنگام کار با آن به چشم‌های شما آسیبی وارد نشود؛ بدین منظور بهتر است از عینک محافظ برای حفاظت از چشم‌های خود استفاده کنید.

سخن پایانی

به هر میزان هم که در استفاده از بخش‌های مختلف خانه جانب احتیاط را رعایت کنید، باز هم نمی‌توانید از تخریب  و فرسودگی تاسیسات، سیم کشی و ... موجود در خانه خود جلوگیری به عمل آورید و به همین علت هم بازسازی ساختمان شما گریز ناپذیر خواهد بود.

به دلیل هزینه‌های بالای بازسازی، شاید بهتر باشد که برخی از کارها را خودتان انجام دهید ولی بدین منظور نیاز به ابزارهای بازسازی ساختمان از جمله دریل، پیچ گوشتی ، مینی فرز، دستگاه جوش و غیره خواهید داشت.

 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.