مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

سرخابی، رنگ سال 1402؛ انتخابی جسورانه و جذاب

رنگ سال 1402 – 2023 چیست؟

حتماً تا به حال شنیدهاید که رنگ سال 1402، سرخابی یا (Viva Magenta) است. سرخابی رنگی پر جنب و جوش و نزدیک به ارغوانی بوده که قرن‌ها توجه مردم را به خود جلب کرده است. این رنگ در شکل‌های متنوع در هنر، مد و طراحی دکوراسیون استفاده می‌شود. سرخابی اولین بار در سال 1859 توسط یک شیمیدان فرانسوی به نام فرانسوا-امانوئل ورگین تولید شد و این رنگ از اختلاط آنیلین با اسید هیدروکلریک ایجاد شده است.

سرخابی رنگی با اشتیاق، پر انرژی و خلاقانه است و به دلیل توانایی آن در افزودن سرزندگی و درام به هر ترکیبی شناخته می‌شود. در دنیای پوشاک و مد، سرخابی برای چندین سال یکی از انتخاب‌های رنگ محبوب به‌ خصوص در لباس‌های دخترانه و زنانه بوده است.

سرخابی رنگی فریبنده و جسورانه است که توجه مردم سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. رنگی پر جنب و جوش که آن را به یک انتخاب ترند در اشکال مختلف هنر، مد و طراحی دکوراسیون تبدیل کرده است و مطمئناً برای سال‌های آینده نیز همچنان به عنوان یک رنگ جذاب معرفی خواهد شد.

 

با تکمیل فرم مشاوره آنلاین میتوانید به صورت رایگان با مشاورین متخصص گروه معماری رینو مشاوره شوید.

 

رنگ سال و معماری

 

رنگ سال و معماری

هر سال، کارشناسان رنگ از صنایع مختلف مانند مد و پوشاک، گرافیک و دکوراسیون داخلی، معماری و ... رنگ خاصی را معرفی می‌کنند که در سال آتی بیشتر مورد استفاده خواهد بود. این "رنگ سال" بر اساس رویدادهای جاری، روندهای فرهنگی و اجتماعی و تحقیقات بازار انتخاب می‌شود.

استفاده از رنگ سال 1402 در معماری و دکوراسیون داخلی خانه می‌تواند ظاهری مد روز و منحصر به فرد  را برای هر فضایی ایجاد کند. صاحبان خانه و طراحان معماری می‌توانند آن را در رنگ المان‌های موجود در خانه مانند دیوارها، مبلمان، اکسسوری‌ها، پوشش‌های کف و تابلوها ادغام کنند. همچنین رنگ سال 1402 می‌تواند الهام‌بخش ایده‌ها، ترکیب‌ها و مفاهیم جدیدی در معماری و دکوراسیون خانه باشد.

 

دکوراسیون با رنگ سرخابی

 

چگونه از رنگ سرخابی در انتخاب وسایل خانه استفاده کنیم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، رنگ سال 2023 یعنی سرخابی، رنگی پر جنب و جوش است و در صورت استفاده صحیح می‌تواند مکمل و افزودنی خوبی برای وسایل خانه شما باشد. در اینجا چند نکته در مورد استفاده از این رنگ هنگام انتخاب وسایل دکوراسیون داخلی خانه را بررسی می‌کنیم:

سرخابی را با رنگ‌های مکمل جفت کنید:

سرخابی به خوبی با بقیه رنگ‌های روشن مانند سبز، نارنجی و زرد جفت و جور می‌شود. برای به وجود آوردن ظاهری منسجم، این رنگ‌ها را در دکوراسیون داخلی خانه خود بگنجانید؛ مخصوصاً رنگ سبز که در کنار سرخابی یک ترکیب فوق العاده را تشکیل می‌دهد.

از سرخابی به عنوان رنگ برجسته یا هایلایت استفاده کنید:

سرخابی اگر به عنوان رنگ اصلی در یک اتاق استفاده شود، آنطور که باید جذابیت خود را نشان نمی‌دهد. اما، بهتر است سعی کنید از آن به عنوان رنگ برجسته در مقادیر کم استفاده کنید. مثلاً، استفاده از پرده سرخابی یا کوسن‌های سرخابی می‌تواند بسیار جذاب‌تر از یک خانه کاملاً سرخابی باشد! این گونه دیگر در استفاده از رنگ سال 1402 نیز زیاده‌روی نکرده‌اید.

 

رنگ سال

 

از سرخابی در مکان‌های غیرمنتظره استفاده کنید:

استفاده از رنگ سرخابی لازم نیست به وسایل تزئینی خانه مانند کوسن‌ها یا پرده محدود شود بلکه می‌توان از سرخابی در مکان‌های غیرمنتظره مانند یک اثر هنری یا یک قالیچه نیز بهره برد.

احساسی که می‌خواهید از سرخابی دریافت کنید را در نظر بگیرید:

 سرخابی بسته به روشن یا تیره بودن می‌تواند احساسات مختلفی را برانگیزد. سرخابی روشن می‌تواند حالتی پرانرژی و بازیگوش ایجاد کند، در حالی که سایه‌های تیره سرخابی می‌تواند فضای رمانتیک‌تر و پیچیده‌تر را با خود به همراه داشته باشد.

به یاد داشته باشید، کلید استفاده از سرخابی در وسایل خانه این است که آن را با رنگهای دیگر متعادل کرده و از آن برای ایجاد ظاهری منسجم و جذاب استفاده کنید.

 

طراحی با رنگ سرخابی

 

آیا وجود رنگ سرخابی در دکوراسیون داخلی خانه جذاب است؟

درک جذابیت حضور رنگ سال 1402 یعنی سرخابی در معماری، بسته به سلیقه فردی بوده و ترجیحات فردی می‌تواند درک آن را متفاوت کند. بعضی از افراد ممکن است رنگ سرخابی را چشم‌نواز و پر انرژی بدانند که عنصری بازیگوشانه یا هنری به معماری و دکوراسیون ساختمان و خانه اضافه می‌کند، در حالی که گروهی دیگر ممکن است آن را بیش از حد پررنگ یا نامناسب برای این بخش بدانند.

در نهایت، انتخاب رنگ‌های مورد استفاده در طراحی معماری خانه و دکوراسیون داخلی ساختمان، باید انعکاس سبک مورد نظر و عملکرد ساختمان و همچنین بافت محیط و فرهنگی باشد که در آن قرار گرفته است؛ مثلا خیلی جذاب نیست که در یک منطقه با سبک و بافت کلاسیک، خانه‌ای با استفاده از رنگ سرخابی ساخته شود! البته که علم معماری حد و مرز ندارد، اما تا حدودی توجه به سبک و بافت منطقه می‌تواند انسجام طراحی را در آن مکان نگه دارد.

کلام آخر

رنگ سال نشان ‌دهنده فضای فرهنگی کنونی است و بیشتر بر روند طراحی در صنایع مختلف از مد و پوشاک گرفته تا معماری و دکوراسیون خانه تاثیر می‌گذارد. در معماری و طراحی دکوراسیون، رنگ سال ابزار مفیدی برای الهام بخشیدن به خلاقیت و معرفی پالت‌های رنگی جدید است.

بسیاری از طراحان معماری از عنصر رنگ برای ایجاد تکه‌های برجسته و هایلایت استفاده می‌کنند و یا روی ترکیب آن در یک محدوده خاص از فضا، مانند یک دیوار برجسته یا تکه‌ای از مبلمان تمرکز می‌کنند، در حالی که رنگ سال می‌تواند الهام‌بخش باشد، برای طراحان این نکته نیز مهم است که ترجیحات مشتریان و کارفرمایان خود و زیبایی شناسی کلی یک فضا را نیز در نظر بگیرند. با در نظر گرفتن ترجیحات مشتری و ترکیب آن با رنگ سرخابی، زیبایی را به دکوراسیون داخلی و معماری خانه خود هدیه بدهید.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.