مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

لاندری روم در بالکن؛ ایده‌ای جدید برای دکوراسیون خانه

لاندری روم

لاندری روم

لاندری روم - اتاق لباسشویی بخش ضروری هر خانه هستند و فضایی اختصاصی برای شستن، خشک کردن و اتو کردن لباس‌ها فراهم می‌کنند. این اتاق‌ها معمولا مجهز به ماشین‌های لباسشویی، خشک‌کن، میز اتو و سایر ابزارهای ضروری هستند تا شستشو را تا حد ممکن کارآمد کنند. داشتن یک اتاق لباسشویی منظم می‌تواند به ساده کردن فرآیند شستشوی لباس کمک کرده و دیگر آن را به عنوان یک کار طاقت فرسا جلوه ندهد. حال در این مطلب با ما همراه باشید تا در کنار یکدیگر این اتاق را بررسی کنیم و ببینیم که باید چگونه آن را طراحی کنیم تا بتوان به بهترین نحو از آن استفاده کرد!

معرفی لاندری روم و بررسی کاربرد آن

رختشوی‌خانه یا لاندری روم - اتاق لباسشویی فضای اختصاصی در خانه است که در آن لباس‌ها و سایر پارچه‌ها را می‌توان شست، خشک و اتو کرد. اتاق‌های لباسشویی اغلب دارای یک ماشین لباسشویی و خشک‌کن و همچنین ابزارهای اضافی برای شستن لباس‌ها مانند مواد شوینده، نرم‌کننده پارچه و لکه‌بر هستند. عملکرد اتاق رختشویی، فراهم کردن فضایی مناسب و سازماندهی شده برای انجام کارهای ضروری مربوط به تمیز کردن لباس است.

ماشین لباسشویی و خشک کن اصلی‌ترین ابزار مورد استفاده در اتاق‌های لباسشویی هستند. این ماشین‌ها با هم کار می‌کنند تا لباس‌ها را به شیوه‌ای کارآمد تمیز و خشک کنند. میز اتو و اتو نیز معمولا در لاندری روم - اتاق لباسشویی یافت می‌شود که سطحی را برای صاف کردن چین و چروک لباس‌ها فراهم می‌کند. فرقی نمی‌کند که لاندری روم کوچک داشته باشید یا بزرگ؛ تمامی ‌موارد ذکر شده بایستی در این اتاق وجود داشته باشند تا شستشو و آماده سازی لباس‌ها را آسان کنند.

داشتن یک اتاق لباسشویی به خوبی سازماندهی شده می‌تواند شستن لباس‌ها را آسان‌تر کند. داشتن تمام ابزار و لوازم ضروری در دسترس می‌تواند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کرده و داشتن فضای کافی برای تا کردن و نگهداری لباس‌های تمیز می‌تواند به مرتب بودن و تمیز نگه داشتن آن‌ها کمک کند. به طور کلی، عملکرد یک لاندری روم این است که فضایی را برای تمیز کردن و مراقبت از لباس‌ها به طور موثر و کاربردی فراهم کند.

 

اتاق لباسشویی

 

بهترین محل در خانه برای طراحی لاندری روم - اتاق لباسشویی

بهترین مکان در خانه برای طراحی اتاق لباسشویی به فضای موجود و ‌ترجیحات شخصی بستگی دارد. به طور کلی، اتاق‌های رختشویی در مناطقی از خانه قرار دارند که دسترسی آسان به لوله کشی و اتصالات الکتریکی وجود داشته باشد، مانند مکان‌های نزدیک به آشپزخانه یا حمام. یک زیرزمین یا گاراژ همچنین می‌تواند مکانی ایده‌آل برای یک اتاق لبا‌شویی باشد، زیرا اغلب فضای کافی را فراهم می‌کند و صدای ماشین لباسشویی یا غیره به داخل خانه سرایت نمی‌کند. البته امروزه ما شاهد حضور لاندری روم در بالکن نیز هستیم که سطح تازه‌ای از طراحی معماری را نشان می‌دهد.

 

لاندری روم در فضای بیرون

 

هنگام در نظر گرفتن محل قرارگیری اتاق لباسشویی:

  1. مهم است که جریان رفت و آمد پیاده در خانه را در نظر بگیرید. قرار دادن اتاق رختشویی در یک مکان مرکزی با دسترسی آسان به سایر قسمت‌های خانه می‌تواند به راحتی به شستشوی لباس کمک کند.
  2. همچنین توجه به نیازهای ذخیره سازی هنگام طراحی لاندری روم - اتاق لباسشویی بسیار مهم است؛ زیرا داشتن فضای کافی برای نگهداری لوازم و لباس می‌تواند به سازماندهی و عملکرد فضا کمک کند.

در نهایت، بهترین مکان برای طراحی یک اتاق لباسشویی، هر جایی است که برای صاحب خانه بر اساس نیازها و ‌ترجیحات منحصر به فردش، منطقی باشد.

 

طراحی لاندری روم

 

به هنگام طراحی لاندری روم، باید به چه مواردی توجه داشت؟

هنگام طراحی یک اتاق لباسشویی، چندین فاکتور مهم برای ایجاد یک فضای کاربردی و کارآمد وجود دارد.

اطمینان از فضای کافی

در مرحله اول، اطمینان از فضای کافی برای وسایل ضروری است. ماشین لباسشویی و خشک کن باید به گونه‌ای قرار گیرند که امکان بارگیری و تخلیه آسان را فراهم کنند و از همه طرف فاصله کافی برای تهویه و نگهداری داشته باشد. علاوه بر این، ذخیره سازی مهم است. کابینت‌ها یا قفسه‌ها را می‌توان برای نگهداری مواد شوینده لباسشویی، نرم کننده پارچه و سایر لوازم تمیز کننده نصب کرد.

نورپردازی

نورپردازی نیز یک فاکتور ضروری است که باید در نظر گرفته شود. یک لاندری روم - اتاق لباسشویی با نور مناسب کارها را آسان‌تر می‌کند و می‌تواند به شناسایی لکه‌ها یا چربی‌ها روی لباس‌هایی که نیاز به توجه بیشتری دارند، کمک کند. نور طبیعی ایده‌آل است، اما در صورت عدم امکان استفاده از آن، می‌توان از نورهای مصنوعی مانند انواع مهتابی‌ها، چراغ‌های توکار LED و غیره استفاده کرد.

 

لاندری روم کوچک

 

پوشش کف

یکی دیگر از جنبه‌های مهم که باید در نظر بگیرید، کفپوش لاندری روم است. برای کفپوش اتاق لباسشویی، مواد با دوام و مقاوم در برابر آب مانند کاشی یا کفپوش وینیل توصیه می‌شود؛ زیرا از نشت آب در اتاق لباسشویی جلوگیری می‌کند. زهکشی کافی نیز برای جلوگیری از تجمع آب و رطوبت مهم است.

چیدمان لاندری روم - اتاق لباسشویی

در نهایت، چیدمان اتاق را باید مد نظر خود قرار دهید. قرار دادن سینک در کنار ماشین لباسشویی می‌تواند برای تمیز کردن سطحی لکه‌ها مفید باشد و داشتن یک میز تاشو در نزدیکی آن می‌تواند دسته بندی و تا کردن لباس‌ها را پس از خشک شدن آسان‌تر کند.

به طور خلاصه، هنگام طراحی یک لاندری روم - اتاق لباسشویی، مهم است که مکان ذخیره سازی، نورپردازی، کفپوش و چیدمان لوازم خانگی را در نظر بگیرید تا فضایی کاربردی را ایجاد کنید.

 

معماری لاندری روم

 

سخن پایانی

در خاتمه، طراحی یک لاندری روم - اتاق لباسشویی مستلزم در نظر گرفتن دقیق چندین عامل مهم برای ایجاد یک فضای کاربردی و کارآمد است. فضای کافی برای وسایل شستشو، ذخیره سازی برای وسایل نظافتی، روشنایی خوب، کفپوش با دوام و چیدمان کاملا سنجیده، همگی عناصری هستند که باید در نظر گرفته شوند. با یک اتاق رختشویی که به خوبی طراحی شده است، شستن لباس‌ها می‌تواند کمتر به یک کار طاقت فرسا تبدیل شود و بیشتر به عنوان یک کار قابل کنترل معرفی شود. با صرف زمان برای برنامه ریزی و طراحی یک اتاق لباسشویی که نیازها و ‌ترجیحات شما را برآورده می‌کند، می‌توانید فضایی کاربردی و لذت بخش را ایجاد کنید که شستن و خشک کردن لباس‌ها را آسان می‌کند.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.