مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

کلوزت روم؛ رویای خانم‌های خوش پوش

کلوزت روم

 

کلوزت روم

 

به دنیای زندگی مجلل و منظم کلوزت روم - اتاق لباس خوش آمدید! یک اتاق لباس با طراحی خوب می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه شروع روز شما ایجاد کند. تصور کنید وارد فضایی زیبا می‌شوید که صرفاً به لباس‌های شما اختصاص داده شده است، جایی که همه چیز جای خود را دارد و به راحتی در دسترس است. اگر کسی هستید که از مد لذت می‌برید یا می‌خواهید مطمئن شوید که لباس‌های شما به درستی در محل مشخص قرار گرفته می‌شوند، پس ممکن است یک کلوزت روم همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

در این مقاله، تمام چیزهایی را که در مورد اتاق لباس باید بدانید، از ایده‌های طراحی گرفته تا نکات سازمان‌دهی آن را بررسی می‌کنیم. همراه گروه معماری رینو باشید.

کلوزت روم چیست؟

کلوزت روم - اتاق لباس که در مراکز عمومی ‌به عنوان رختکن نیز شناخته می‌شود، فضای اختصاصی در خانه شما است که می‌توانید لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌های خود مانند کیف، عینک و غیره را در آن‌جا نگهداری کنید. مفهوم کلوزت روم از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری را برای خود به همراه داشته است.

این بخش از دکوراسیون اتاق خواب، از یک راه حل ذخیره سازی ساده به فضایی مجلل و کاربردی تبدیل شده است که طیف وسیعی از ویژگی‌ها را با خود به همراه دارد. این ویژگی‌ها اساساً نگهداری از لباس و پوشیدن آن‌ها را برای شما راحت‌تر می‌سازند. در حال حاضر، کلوزت روم‌ها در خانه‌های افراد سرشناس مانند کندال جنر آن‌قدر جذاب طراحی شده‌اند که به هیچ عنوان نمی‌توان به این مکان تنها به عنوان یک اتاق مخصوص تعویض لباس نگاه کرد!

 

کلوزت روم کندال جنر

 

ویژگی‌های یک کلوزت روم کاربردی

یک کلوزت روم کوچک یا بزرگ باید طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه دهد تا فضای موجود را به حداکثر برساند و به شما کمک کند تا به راحتی نظم را در این مکان بیابید. برخی از ویژگی‌های کلیدی کلوزت روم - اتاق لباس عبارتند از:

یک کلوزت روم اتاق لباس کاربردی دارای فضای ذخیره سازی مناسب است

فضای ذخیره سازی حیاتی‌ترین ویژگی یک کلوزت روم است. در این اتاق بایستی جا لباسی‌ها، قفسه‌ها و کشوهای کافی برای قرار دادن تمام لباس‌ها، کفش‌ها و اکسسوری‌ها وجود داشته باشد. برای طراحی و پیاده سازی فضای ذخیره سازی مناسب در کلوزت روم‌ها، لازم است ابتدا نیازهای فعلی خود در این زمینه را در نظر گرفته و پس از آن، از طراح دکوراسیون با تجربه برای پیاده سازی آن‌ها کمک بگیرید.

یک کلوزت روم کاربردی، دارای طراحی با قابلیت تنظیم شخصی است

یک کلوزت روم باید طوری طراحی شود که نیازها و ‌ترجیحات خاص شما را برآورده کند. برای بهینه سازی فضای موجود و بهبود عملکرد می‌توان از ویژگی‌های طراحی قابل تنظیم مانند قفسه بندی متحرک، کشوهای چند کاربره یا کمدهایی که در داخل آن‌ها نیز قفسه وجود دارد، استفاده کرد.

 

اتاق لباس

 

یک اتاق لباس عالی، دارای نورپردازی مناسب است

نورپردازی مناسب در کلوزت روم بسیار مهم است. در اتاق لباس بایستی تا حد امکان ‌ترکیبی از نور طبیعی و مصنوعی استفاده شود تا به راحتی بتوان تمامی ‌بخش‌های کلوزت روم را در یک نگاه بررسی کرد.

یک اتاق لباس کاربردی، دارای مبلمان مناسب است

مبلمان مناسب یکی از ویژگی‌های اصلی کلوزت روم – اتاق لباس است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد. مبلمان یک مکان راحت برای نشستن هنگام لباس پوشیدن یا امتحان کردن کفش را ارائه می‌دهد. این موضوع علاوه بر کاربردی بودن، می‌تواند به عنوان یک عنصر شیک در اتاق لباس نیز عمل کند. کلوزت رومی‌ که دارای دکوراسیون مختص به خود است، به مراتب جذاب‌تر از اتاق لباسی است که تنها به شما امکان می‌دهد تا در آن حضور داشته و پس از انتخاب لباس خود، برای تعویض از اتاق خارج شوید.

یک کلوزت روم با طراحی کاربردی، بخش زیبایی شناسی را نیز در بر می‌گیرد

افزودن موارد تزئینی مانند کاغذ دیواری، آثار هنری مانند تابلوها و مجسمه‌ها می‌تواند به شخصی سازی کلوزت روم شما کمک کرده و آن را به فضایی لذت بخش تبدیل کند.

 

طراحی کلوزت روم

 

طراحی کلوزت روم چگونه انجام می‌شود؟

هنگام طراحی کلوزت روم اتاق خواب خود، چند مرحله کلیدی وجود دارد که باید رعایت کنید تا مطمئن شوید که طراحی، نیازها و‌ ترجیحات شما را برآورده می‌کند.

  • اندازه گیری فضا

اولین قدم در طراحی کلوزت روم، اندازه‌گیری دقیق فضای موجود است. این کار به شما کمک می‌کند تا چیدمان بهینه و محل قرارگیری مبلمان را تعیین کنید.

  • برنامه ریزی برای ذخیره سازی

راه حل‌های ذخیره سازی مورد نیاز خود را بر اساس اقلامی‌که در اتاق لباس خود قرار می‌دهید، برنامه ریزی کنید. استفاده از قفسه بندی قابل تنظیم و سایر ویژگی‌ها را از قلم نیندازید.

  • وسایل روشنایی را انتخاب کنید

سعی کنید از سیستم‌های روشنایی در اتاق لباس خود استفاده کنید که علاوه بر بهینه بودن، نوری ملایم و در عین حال طبیعی را به این مکان بدهد. این ویژگی باعث می‌شود تا به هنگام انتخاب لباس و ست کردن آن، دقیقا بدانید که رنگ‌ها چگونه خود را نشان می‌دهند.

 

اتاق لباس

 

نکاتی که باید هنگام طراحی کلوزت روم خود در نظر بگیرید

هنگام طراحی کلوزت روم – اتاق لباس خود، چند نکته مهم را باید در نظر داشته باشید.

سبک و کارایی

کلوزت روم شما باید بین سبک و کارایی تعادل برقرار کند. اتاق لباس در ابتدا باید به اندازه کافی کاربردی باشد تا نیازهای ذخیره سازی شما در رابطه با لباس‌ها را برآورده کند، از طرفی دیگر نیز باید به اندازه کافی طراحی جذابی داشته باشد که هر زمان شما در آن حضور پیدا کردید، از طراحی فضا و کارایی آن لذت ببرید.

بودجه

برای طراحی کلوزت روم خود بودجه‌ای را تعیین کنید و به آن پایبند باشید. گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی برای طراحی و پیاده سازی اتاق لباس وجود دارد؛ کافیست نیاز خود و بودجه‌تان را در اختیار طراح قرار دهید تا بهترین پیشنهادات را به شما ارائه دهد.

نیازهای آینده

هنگام طراحی کلوزت روم، نیازهای آینده خود را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید در آینده تعداد کمد لباس‌های خود را بیشتر کنید، اطمینان حاصل کنید که اتاق لباس شما انعطاف پذیری لازم برای این تغییرات را دارد.

نگهداری

در نهایت، هنگام طراحی کلوزت روم – اتاق لباس خود، تعمیر و نگهداری را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، از ابزارها و وسایلی مانند پارکت یا کاغذ دیواری‌هایی که قابلیت شستشو دارند استفاده کنید تا تمیز کردن محیط کلوزت روم آسان باشد.

 

کلوزت روم چوبی

 

سخن پایانی

کلوزت روم یا اتاق لباس یک افزودنی کاربردی برای هر خانه مدرن است. با اعتماد به یک طراح ماهر که می‌داند چگونه طراحی کلوزت روم را انجام دهد تا هم با سبک مورد علاقه شما همسو باشد و هم مکانی کاربردی به حساب آید، می‌توانید یک کلوزت روم مجلل و کاربردی ایجاد کنید که تعویض لباس، قرار دادن آن‌ها و گذراندن وقت در آن به راحتی امکان پذیر باشد. برای طراحی این اتاق ها می‌توانید از مشاورین و طراحان متخصص گروه معماری رینو کمک بگیرید. با تکمیل فرم مشاوره رایگان متخصصین رینو با شما تماس میگیرند.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما تا 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.