مجله معماری رینو

رینو / ​مجله / ادامه مطلب

دستگیره هوشمند؛ راهی برای خداحافظی با کلیدها

دستگیره هوشمند

در دنیای امروز با حضور فناوری‌های مختلف و استفاده از آن‌ها در فیلدهای گوناگون، می‌توان انتظار تولید و عرضه محصولات هوشمند را داشت که دستگیره هوشمند هم یکی از آن‌هاست. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از سایت گروه معماری رینو در خصوص دستگیره هوشمند و همچنین قفل هوشمند مطالب کاربردی را ارائه دهیم. پس اگر شما هم مایل هستید در این خصوص اطلاعات مفیدی به دست آورید، تا انتها با ما همراه باشید.

دستگیره هوشمند

دستگیره هوشمند چیست؟

به طور کلی، دستگیره هوشمند به یک نوع ابزار دیجیتالی ایمن و زیبا گفته می‌شود که می‌توانید به کمک آن، با روش‌های مختلف، قفل هوشمند نصب شده روی درب را باز و بسته کنید. انواع دستگیره هوشمند به سیستم‌هایی نظیر بلوتوث و وای‌فای مجهز هستند و از همین طریق هم می‌توانند فرامین ارسالی شما را اجرا کنند. همچنین بعضی از مدل‌های دستگیره‌‌های هوشمند موجود، قفل اثر انگشتی درب دارند؛ بنابراین، فردی که اثر انگشتش ثبت شده باشد، می‌تواند با لمس دستگیره، درب را باز کند و برخی دیگر از انواع قفل هوشمند، امکان اجرای فرمان‌های صوتی را دارند.

امروزه این ابزار دیجیتالی، توسط کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود و به همین دلیل هم برندهای مختلفی از آن‌ها در بازار موجود است که هر کدام امکانات خاصی دارند. پیشرفته‌ترین قابلیتی که این دستگیره‌های هوشمند دارا هستند، سیستم کنترل از راه دور است و شما می‌توانید با استفاده از این امکان، درب ساختمان را از راه دور باز کنید.

انواع دستگیره هوشمند

مزایای استفاده از انواع دستگیره هوشمند

استفاده از انواع دستگیره هوشمند همچون دیگر تجهیزات ایمنی که وارد بازار شده است، راهی مطمئن برای ارتقای امنیت محل سکونت و کار شما هستند. این فناوری هوشمند مزایای پرشماری دارد که ما در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 ورود بدون نیاز به کلید: تجهیز درب ورودی به قفل هوشمند شما را از دردسر حمل یک دسته کلید حجیم خلاص می‌کند. در واقع، دستگیره هوشمند هم می‌تواند امنیت ساختمان مورد نظر شما را افزایش دهد و هم این که شما قادر خواهید بود با استفاده از این ابزارهای دیجیتالی، بدون نیاز به دسته کلید و صرفاً با یک لمس ساده و سریع، وارد خانه شوید.

استفاده از تکنولوژی‌های جدید: وقتی به سراغ خرید دستگیره هوشمند می‌روید، محصولات متنوعی در بازار خواهید دید که هر کدام از آن‌ها از نظر شکل ظاهری، جنس و دیگر امکانات با دیگری تفاوت‌هایی دارند. علاوه بر این که شکل ظاهری این دستگیره‌‌ها کاملا سلیقه ‌ای است؛ امکانات تعبیه شده برای آن‌ها هم می‌تواند روی قیمت آن‌ها تاثیر بگذارد و یا این که کاربری آن‌ها را ساده‌تر کند. جالب است بدانید که اغلب انواع قفل هوشمند موجود در بازار، می‌توانند به کمک وای‌فای و بلوتوث، از راه دورکنترل شوند.

یک کلید برای چند درب: همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، انواع دستگیره هوشمند می‌تواند با استفاده از اثر انگشت یا فرمان صوتی باز و بسته شود؛ بنابراین در صورتی که روی درب‌های مختلف یک ساختمان نصب شوند، برای باز و بسته کردن آن‌ها نیازی به حمل دسته کلید نخواهید داشت زیرا می‌توانید با استفاده از قابلیت اثر انگشت یا با تنظیم یک کد خاص، همه آن‌ها را تحت فرمان خود بگیرید.

قفل هوشمند

نکات مهم درخصوص انواع دستگیره و قفل هوشمند

شاید شما هم تاکنون شنیده باشید که برخی از انواع قفل هوشمند یا بهتر بگوییم همان دستگیره هوشمند، به راحتی هک می‌شوند و می‌توانند توسط افرادی که قصد ورود غیرمجاز به خانه را دارند، باز شوند؛ ولی این باورها به واسطه دانش کم و عدم آشنایی کامل افراد با سیستم‌های به کار رفته در دستگیره هوشمند اتفاق می‌افتد. در حالی که در صورت خرید انواع این ابزارهای دیجیتالی، حتی دستگیره هوشمند ارزان، در صورتی که به شکل استاندارد و تایید شده تولید شده باشند، سیستم فوق پیشرفته ضد هک نصب می‌شود.

در واقع این سیستم‌ها، همان سیستم‌هایی هستند که مراکز اداری حساس و بانک‌ها، برای تامین امنیت بیشتر ساختمان، از آن‌ها استفاده می‌کند.  

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع قفل هوشمند این است که کاربران می‌توانند با انجام یک‌ سری تنظیمات خاص، سیستم عامل داخلی دستگاه تلفن همراه خود را به آن‌ها متصل کنند و با این روش و از طریق اعلان گوشی، حتی از کوچک‌ترین تحرکاتی که روی درب ساختمان انجام می‌‌شود نیز مطلع شوند. این در حالی است که دستگیره‌ها و قفل‌‌های قدیمی‌ چنین قابلیتی را دارا نیستند و اغلب سارقین با استفاده از همین نقطه ضعف و با شکستن قفل، وارد ساختمان می‌شوند.

دستگیره الکترونیکی

انواع دستگیره الکترونیکی و کاربردهای آن

اگر بخواهیم دستگیره‌های هوشمند را در چند کلمه خلاصه کنیم، باید بگوییم امنیت، زیبایی و کاربرد آسان. دستگیره‌‌های دیجیتال انواع مختلفی دارند و براساس نیاز شما می‌توانند درب را با استفاده از کد اختصاصی، کارت، تشخیص چهره، اثر انگشت و حتی کلید باز کنند.

اکثر این قفل‌های هوشمند تا 100 کاربر را پشتیبانی می‌کنند. همچنین می‌توان از آن‌ها در انواع ساختمان‌ها استفاده کرد؛ با این حال، شرکت‌های بزرگ به واسطه رفت و آمد زیاد مراجعین، بهترین مکان‌ها برای نصب آن‌ها به شمار می‌روند.

همچنین ساختمان‌های مسکونی که در برج‌‌های چند طبقه واقع شده اند هم شرایط مشابهی دارند و بهتر است برای حفظ امنیت داخلی آن‌ها، از این قبیل دستگیره‌های هوشمند استفاده شود.

دستگیره الکترونیکی

سخن پایانی

در این مقاله گفتیم که می‌توان با استفاده از دستگیره هوشمند یا بهتر بگوییم همان قفل هوشمند، امنیت ساختمان‌های اداری و مسکونی را بیشتر کرد و با استفاده از امکاناتی که بر روی این ابزارهای دیجیتال تعبیه شده است، نه تنها از زیبایی آن‌ها بهره مند شد، بلکه رفاه بیشتری داشت.

برای مشاوره بازسازی و طراحی دکوراسیون میتوانید فرم مشاوره رایگان را تکمیل کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده

نظرات _________

​نظرت رو راجع به مقاله برامون بنویس

این فرم رو پر کن تا ما در 24 ساعت آینده با شما برای مشاوره بازسازی و طراحی تماس بگیریم و راجع به پروژه شما با هم صحبت کنیم.​​​​​​​​​​​​​​

فرم مشاوره رایگان

بیا راجع به پروژه شما صحبت کنیم

موضوع مشاوره:

با کدوم راحتی؟

ثبت

ممنون، گروه معماری رینو تا 24 ساعت باهات تماس می‌گیره.